יחס חומצות שומן

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

10/02/2013 | 16:55 | מאת: דור

בספריו של ד"ר בארי סירס (בין השאר Enter the zone) הוא ממליץ על בדיקת היחס בין חומצות שומן AA/EPA arachidonic acid / eicosapentanoic acid על מנת לחשב את מינון האומגה 3 שיש לצרוך ועל מנת לקבל מושג לגבי הבריאות הכללית של הגוף ורמת הדלקתיות. בתור בעליה הגאה של היפרטריגליצרידימיה אני עושה די הרבה בדיקות דם ולא זכור לי שנתקלתי בדברים כאלה או דומים להם למרות שחיפוש זריז העלה שבניכר דוקא כן בודקים את היחס הזה. האם ניתן לבצע בארץ כזו בדיקה? אם כן, מה עלי לבקש מהרופא?

לקריאה נוספת והעמקה

1. איני יודע. 2. אני בוש להודות שאין לי מושג מיהו אותו דר' נכבד. 3. העובדה שמישהו אומר או כותב משהו עדיין אינו עושה זאת לאמת. 4. עד כמה שאני יודע השלישיה המקובלת של אכילה נבונה (עם הדברים הכי בסיסיים בה)+ פעילות גופנית אירובית יומית+ שמירה על משקל תקין היא המפתח להורדת TG ולשמירה על בריאות כללית, גם ללא תשלום בדולרים על בדיקת דם מיוחדת. הייתי מוסיף גם שהמנעות מאלכוהול ומוצרי טבק למיניהם יתרמו גם.

11/02/2013 | 11:25 | מאת: דור

מה זה בדיוק אכילה נבונה? אני למשל מניח שאם אתה לא מכיר את ד"ר סירס אזי אין לך יכולת להגדיר מהי אכילה נבונה (אולי נכונה במקרה אבל תבונה בדרך כלל מקושרת עם ידע ולך אין אותו מסתבר). פעילות אירובית? כן זה טוב עבור המלצה כללית לציבור כי הסיכון נמוך אבל זה ממש לא הפעילות האופטימלית או המתאימה לגוף האדם ובטח לא למי שיש טריגליצרידים שמירה על משקל תקין? בולשיט! הייתי כבר עם פחות מ10% שומן וטריגליצרידים בשמיים בקיצור ד"ר נכבד, שאלתי שאלה פשוטה ואתה בתשובתך הוכחת והדגמת למה אסור לסמוך על רופאים!

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה