עייפות , בעייה במערכת החיסון וחריגה בבדיקות דם

דיון מתוך פורום  בדיקות דם ומעבדה

23/11/2012 | 13:07 | מאת: אריק

שלום, בתקופה האחרונה אני מרגיש שהמערכת החיסונית שלי חלשה (כבר 3 שנים), ואני נהייה חולה (מקורר \ שפעת) מאוד בקלות, אפילו בקיץ, ובייחוד בחורף. בנוסף, תקופה ארוכה שאני עייף במהלך שעות היום (גם אם ישנתי טוב). בבדיקות דם החריגים הייחידים הם (והמספרים להלן די קבועים לאורך השנים האחרונוות): MCV = 76.6 MCH = 26.1 האם צריך לשונות משהו בתזונה ? (B12, וגם כל השאר תקין אצלי, אגב). האם זה יכול להצביע על בעיה אחרת הדורשת התערבות רפואית \ תזונתית ? אשמח לייעוץ , בתודה מראש, אריק

לקריאה נוספת והעמקה

מאז כניסת ההוליסטים למערכות הטיפול, מערכת החיסון נהיתה חלשה וכל בר בי רב רוצה לחזקה, וכך זה גם נכנס ללקסיקון של האנשים שאינם מכירים בזה שאורח חיים קלוקל= עישון, צריכת אלכוהול מופרזת, חוסר שינה, חוסר פעילות גופנית, עבודת יתר- הם הם המביאים לתשישות, ולא מערכת החיסון, שאם היתה באמת חלשה, היתה מביאה אותך לשלשה אישפוזים בחצי שנה האחרונה עם זיהומים נוראים או סרטן מפשוט- מה שאני מניח שלא קרה. מאחר ולא טרחת לספר דבר עליך וציינת רק שני ערכים מכלל בדיקות המעבדה (ראה בקשתי לעיל לסיפור ופרטים מלאים וכלל תשובות המעבדה)- איני יכול לענות, כי איני יודע עליך דבר, ואיני יודע מה מרשימת הרגלי החיים שציינתי לעיל, רלוונטי עבורך.

23/11/2012 | 15:00 | מאת: אריק

שלום. בהמשך לאמור -בחור אני בן 37. אינני מעשן \ או שותה אלכוהול. אני כן עוסק בפעילות גופנית, ומשתדל לשמור על אורח חיים תקין ובריא עם תזונה נכונה ובממוצע 7 8 שעות שינה בלילה. אינני סובל מעודף משקל. על אף האמור, אני חש עייפות רוב שעות היום ומתקרר מאוד מהר (נזלת, כאב גרון חולשה וכו'). אודה לתשובתך לאחר הוספת האינפורמציה הנ"ל.

מנהל פורום בדיקות דם ומעבדה