מה עוד אפשר לעשות?

דיון מתוך פורום  פיברומיאלגיה

22/06/2013 | 08:30 | מאת: עומרי

שלום. קוראים לי עומרי, אני בן 22. הראומטולוג קבע שיש לי פיברומיאלגיה. אני לא יודע מה לעשות. אני כבר כמה חודשים לא עובד בגלל כאבי גב תחתון וצוואר וכאבים פתואמיים בגוף. יש אולי עוד בדיקות שאפשר לבצע? עשיתי צילום גב, מיפוי עצמות וEMG. (הכל יצא תיקן). הראומטולוג נתן לי כדורים בשם אלטרולט 10 מ"ג. הם הכדורים היחידים שעוזרים לי מכל הכדורים שקיבלתי. דבר נוסף. בזמן האחרון שמתי לב שיש לי בעיות זיכרון. אני שואל הרבה דברים כמה פעמים או שוכח איפה שמיתי דברים או עושה דברים פעמיים. קראתי שיש קשר בין בעיות זיכרון לבין הפיברומיאלגיה. יש פיתרון לזה? מקווה שהבנת אותי. אשמח לעזרה. תודה רבה רבה רבה.

לקריאה נוספת והעמקה
24/06/2013 | 14:44 | מאת: ד"ר ואלרי אלוש

שלום עומרי, לאור גילך הצעיר וכאבי הגב והצוואר, תשאל את הראומטולוג שלך אם נשלל מחלה דלקתית מסוג ספונדילוארטריטיס. הפרעת זיכרון היא חלק מפיברומיאלגיה ויכולה להשתפר כשמטפלים באופן כולל בפיברומיאלגיה. אם האלטרולט עוזר, חשוב להמשיך את הטיפול, ויש לצרף גם פעילות גופנית סדירה ומתונה באופן הדרגתי, כגון הליכה ושחייה. כמו כן , תבקש גם הפנייה להידרוטרפיה. בטיפול משולב זה, יש סיכוי טוב שתשתפר ותחזור לתפקוד מלא.

27/06/2013 | 15:48 | מאת: עומרי

תודה רבה על התגובה. אחרי שבוע וקצת ממתי שקיבלתי מהראומטולוג את האלטרולט הרופא שלי העלה לי את המינון ל- 20 מ"ג בגלל שהם הפסיקו להשפיע .. בגלל שאני בקושי ישן בלילה וגם כשאני ישן אני מתעורר יותר מידי ובהמלך היום אני עייף מאוד מאוד. דבר נוסף, אני שותה את הכדורים בערב.. ובמהלך היום יש לי עדיין כאבים.. מה אני יכול לעשות? ביקשתי מהרופא שלי שיביא לי עוד כדורים אמר שזה מספיק מה שאני לוקח. כממש כואב ולי ואני כבר לא יכול יותר אני לוקח אופטלגין אבל זה לא ממש עוזר. אני מקפיד לבצע כל ערב הליכה.. למרות שאני לא רואה שינוי .. תפקוד מלא? לצערי שאני לא חושב שזה יקרה כל כך מהר. אני כבר 3 חודשים לא עובד בגלל הכאבים בגב התחתון, צוואר ובידיים. כל כל כמה ימים אני מרגיש גם כאבים במקומות אחרים בגוף. לאחרונה התחילו לי כאבים בצלעות ובירך .. מקווה שיעבור. ולגבי המחלה דלקתית שאמרת .. עשיתי בדיקות דם והרופא שלי אמר שהכל תקין. או דרך בדיקות דם איאפשר לדעת אם יש דלקת כזאת? בכל אופן אני אשאל את הרופא שלי וגם את הראומטולוג. תודה רבה רבה.

מנהל פורום פיברומיאלגיה