דיכאון ופיברומיאלגיה
דיון מתוך פורום פיברומיאלגיה
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ראיתי באינטרנט שיש קשר בין פיברומיאלגיה לדיכאון. אני מטפל באשה הסובלת מדכאון מחזורי עמיד לתרופות - התרופות בחלקן רק הקלו מעט על הסבל, ולא הוציאו אותה מהדיכאון. האם שווה לבדוק אם יש לה גם פיברומיאלגיה? האם יתכן שפיברומיאלגיה גורמת שהחולה לא יגיב טוב לתרופות הפסיכיאטריות? במידה ואכן הדיכאון נגרם נגרם מפיברומיאלגיה, האם ניתן לטפל בפיברומיאלגיה ובכך לטפל גם בדיכאון?
שלום ירון, יש אכן הרבה חפיפה בין דיכאון לפיברומיאלגיה. רוב התרופות בשימוש לטיפול בפיברומיאלגיה הן תרופות אנטי-דיכאוניות. ברור שתמיד כדאי לקחת את החולה כמכלול ואם יש גם פיברו וגם דיכאון, יש צורך להתיחס לכל אחד מהמרכיבים על מנת להביא שיפור בחולה.לטפל בפיברו לבד לא ישפר את הדיכאון. בברכה