צלילות מהי
דיון מתוך פורום אלצהיימר
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, רציתי לברר מה הפרוש המדוייק למונח "צלול" האם מדובר באדם הנמצא בהכרה מלאה (אינו שולל את היותו של האדם בתהליך דמנטי) או מדובר באדם עם קוגניציה תקינה ללא ירידה קוגנטיבית. ולשאלה כללית יותר - לא תמיד אנשי המקצוע מפרשים את המונחים בעברית באותה צורה. האם הנך יכול להמליץ על ספרות מסויימת שממנה ניתן ללמוד את ההגדרות של המושגים השונים בעברית (בתחום הקוגניציה). תודה וכל טוב.
שרונה שלום, צלול, הכוונה בדר"כ : בהכרה מלאה, מתייחס לגרויים בצורה מלאה ותקינה, אך לפעמים יכולים להיות מובנים אחרים, תלוי בקונטקסט. כדאי לברר ולמצוא בקורסים אקדמיים שונים העוסקים בנושא. אין חומר חופשי מאורגן בעברית. בברכת בריאות טובה, ד"ר א.ורטמן, מנהל מרפאת "מרחב" קרליבך 13, תל אביב, 03-5613737