שינה עצמאית

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

12/11/2015 | 18:00 | מאת: אני

שלום, בתי בת חמישה וחצי חודשים. עד גיל חמישה חודשים הורדמה באמצעות נענוע וטפיחות בידיים. בגיל חמישה חודשים התחלתי להרדים אותה במיטה שזה אומר שנ\מרגע שראיתי סימני עייפות הנחצי על הבטן וליטפתי בגב או טפחתי על הישבן. כל יום היה שיפור והמצב היה ממש טוב. בימים האחרונים היא עושה קונצים שמרדימים אותה אני מניחה אותה על הבטן ומתהפכת על הגב ובוכה אני מרימה אותה להרגעה ואז שוב מניחה ושוב מתהפכת על הגב. כשאני מנסה לסובב בחזרה היאמתנגדת. אני רואה עליה שהיא עייפה אבל היא נלחמת ובידיים שאני מרגיעה אותה אני רואה שהיא עוצמת עיניים וכאילו לתחושתי מנסה לבדוק את הגבולות שלה ורוצה שאחזיר אותה להרדמה בידיים. אציין שלא רק לי היא עושה את הקונצים האלה גם לאמי (סבתא). מה עליי לעשות? תודה!

שלום, העניין הוא לא שהיא עושה לכם קונצים, העניין הוא התגובה שלכם. התגובה שלכם אינה עקבית ואינה כזו שמאפשרת לה להרגע לבד. באופן כללי העיקרון הוא לתת לה תגובה עקבית, הדרגתית, בלי להרים אותה מהמיטה פעם כן ופעם לא, אלא בכלל לא להרים ולשמור על תגובה מינימלית. אפשר למשל כל כמה דקות לתת לה נשיקה, להגיד לילה טוב וכו ולהוריד זאת בהדרגה. יש הורים שמצליחים לעשות זאת לבד ויש הורים שצריכים ליווי קצר בתהליך זה. באופן עקרוני גישה זו יכולה להוביל לשיפור משמעותי ביותר תוך זמן קצר ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קליני www.drjkushnir.com

13/11/2015 | 08:13 | מאת: אני

תודה על התשובה ושאלה נוספת:כשהיא מתהפכת מהבטן לגב ומתחילה לצרוח האם להרים להרגעה אונלהשאיר במיטה? לסובב אותה לבטן?כי היא ממש מתנגדת...לתת לה להרגע לבד כשאנימלידה?

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים