בעית הרדמות בגיל 10.5
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום. בתי בת 10.5 מתקשה מאוד להרדם בלילה. הילדה בדרך כלל נכנסת למיטה בסביבות 20:30 ולפעמים עד השעה 23:00-24:00 לא מצליחה להרדם. אחרי שהיא נרדמת היא ישנה שינה רצופה. בימים של בית ספר מעירים אותה ב6:45 בבוקר, בימי שבת יכולה לישון עד 8-9 בבוקר. יוצא שהיא גם לא ישנה מספיק שעות לגילה וגם מטריד אותי נושא של נדודי דינה האלה בערב. האם המצב תקין?
שלום, לפי התאור שלך המצב לא נשמע תקין. באופן עקרוני, ילד צריך להרדם עד משהו כמו רבע שעה (ללא תנאים מסוימים - למשל חייב נוכחות של הורה). דבר זה מוביל לחסך שינה. חשוב לקבל תמונה קלינית מלאה ולהעריך את הגורמים שמשמרים את הקושי. כדאי לפנות למומחה/מומחית לשינה. אם יש חרדות, פחדים כדאי לפנות לאיש מקצוע שמבין הן בשינה והן בנושאים אלו. ד"ר יונתן קושניר פסיכולוג קלני www.drjkushnir.com