בן שנתיים וחצי
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
היי, בני בן שנתיים וחצי. לפני כחודש העברנו אותו ממיטת תינוק למיטת נוער. מאז הוא מתעורר בכל לילה סביב שעה 1, ומתקשה מאוד להירדם בחזרה. זה יכול לקחת אפילו שעתיים עד שהוא חוזר לישון. מה יכולה להיות הסיבה לכך וכיצד מתגברים על זה? בעקבות חוסר השינה הרצופה הוא מאוד מתקשה להתעורר בבוקר וכל היום עייף. אשמח לתגובה
רותם שלום, פעמים רבות כשעושים שינוי בסביבת השינה של הילד אז יש קושי בשינה ואז הנקודה החשובה היא תגובת ההורים לקושי שנוצר. אני יכול להניח שכרגע אתם אלה שמרגיעים אותו, ישנים לידו ובעצם נמצאים במצב בו הקושי לא הולך לכיוון של "ריפוי". באופן כללי הכיוון הוא בהדרגה להוריד את הצורך שלו בכם ולאפשר לו להרגיע את עצמו, לווסת את עצמו וכך לחזור לדפוסי השינה הקודמים (אם לא היה תלוי בכם). כלומר הנקודה היא איך אתם מנהלים מול הקושי ד"ר יונתן קושניר פסיכולוגי קליני www.drjkushnir.com