הפרעת שינה לילדה בת 8 וחצי,
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
ד"ר ריבי טאומן שלום, ביתי בת 8 וחצי, לא מוכנה ללכת לישון לבד אלא רק כשאני לידה, שוכבת לידה. היא ניכנסת למיטה בחדר שלה בשעה 8:00, וכך נימשך התהליך לפעמים 3 ו-4 שעות. היא לא מוכנה להרדם לבד, וכשאני רואה שהיא נירדמה ומנסה לקום היא מתעוררת ולא מוכנה לתת לי לצאת מהחדר. חייבת לציין שבשנים הראשונות לחייה אכן ישנה איתנו ההורים במיטה ועכשיו אנחנו מנסים לשנות ותקן את המצב שתישן אצלה במיטה ובחדרה ואנחנו נתקלים בבעיה חמורה. יוצא מצב שהיא לא ממש נידרמת עד 11 וגם 12 בלילה. הילדה טוענת כי היא מפחדת להשאר לישון לבד בחדר ושאינה מסוגלת. אני מבזבזת את כל הערבים שלי איתה בחדר ויש כעס גדול. מה עושים?
קרוב לוודאי שמה שהילדה אומרת נכון והיא מפחדת. מה שנכון הוא כן ללוות אותה בהרדמות (אך לא בשכיבה אלא בישיבה ללא אינטראקציה בכלל). בהמשך לנסות לצאת. אם לא מצליח - כדאי להגיע עם הילדה ליעוץ אצל רופא שינה