נרדם על הבקבוק

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

10/01/2013 | 19:13 | מאת: ריקי

שאלה- מאז שבני בן 7 חודשים נכנס לגן הוא מאוד מאוד עייף בערב ונרדם בבקבוק בערב אפילו אם אני מקדימה לו את האמבטיה ל5 וחצי, ונותנת ארוחה ב-18:00. אם אני נותנת לו להירדם הוא נרדם כמו בול עץ תוך דקות ויישן שנת יישרים עד הבוקר. אם אני מפסיקה לפני ומנסה להרדים במיטה (למען ההרגלים הטובים) הוא ממש מתקשה להירדם ובוכה מאוד משום שהוא כבר עייף מדי, ואז ההרדמה יכולה לקחת גם שעה. שתי שאלות: 1. האם תינוק שעומד להירדם על הבקבוק בהכרח נמצא כבר בעייפות יתר, ואם כן האם יש טעם בכלל לעצור אותו ולהתחיל "לחנך" אותו או שעדיף לתת לו להירדם וזהו? 2. יש מה לעשות עם הבעיה הזו? להקדים לו עוד יותר את שעת ההשכבה זה יותר מדי... יש לציין שהוא יודע להירדם לבד, לפעמים לגמרי ולפעמים עם קצת עזרה, הרם/הורד טפיחות וכו. עוד אציין כי הוא לא יישן הרבה כמו רוב הילדים בגילו ושנת הצהריים שלו בגן מסתיימת ב-14:30, לכן הגיוני שב-18:00 הוא כבר עייף. אולי אפשר לנסות לתת לו לישון שנת ערב קצרה, אבל גם הוא לא יסכים כנראה, ואם כבר יירדם, כנראה שכבר לא יקום :-) תודה.

13/01/2013 | 09:36 | מאת: ד"ר ריבי טאומן

זוהי בדיוק ההסתמנות של תינוק שפיתח התניות ולא למד להרדם בכוחות עצמו (ללא בקבוק או כל התניה אחרת כמו מגע/נענוע וכו'). לכן- גם אם הדבר כרוך בתהליך הרדמות ארוך יותר - כדאי ללמדו להרדם בכוחות עצמו ללא בקבוק או כל דבר אחר.

13/01/2013 | 10:08 | מאת: ריקי

כתבתי שהוא נרם לבד כמעט תמיד, ורק מאז שנכנס לגן מאוד עייף. מרוב שהוא עייף הוא בעייפות יתר ואז לדרוש ממנו להירדם לבד אי אפשר. חבל לרשום סתם תגובה.

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים