שינה משותפת/הירדמות עצמית
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום ובוקר טוב יש לי ילד מקסים בן 3+. הננו תושבי הדרום.את המצב שהיה לאחרונה עברנו יחסית בשלום. ילד התמודד עם המצב בצורה מצוינת. אך דווקא שהכל נגמר הוא מתקשה לישון לבד, לא רוצה להשאר בחדר לבד, מתעקש על נוכחות שלי בחדר כשהוא נרדם, תוך כדי שהוא מחזיק לי את היד, אני מרגישה ממש צורך במגע, ובחיבוקים. כשהוא מצליח להרדם אז באמצע הלילה הוא מתעורר בצעקות וקורא לי, אני לוקחת אותו למיטתנו ואז הוא נרדם בחזרה , בתנאי שמחובקים חזק. יש לציין שאני גרושה ונמצאת בהליך משפטי עם בעלי לשעבר ואני מתארת לעצמי שגם משפיע. השאלה שלי האם להתקעש על הירדמות עצמית בשלב הזה או להמשיך לתת לו מענה לצורך בקירבה? מודה מראש על התשובה
בשלב הראשון הייתי עונה לו על צרכיו ולא מתעקשת על הרדמות עצמאית. עם הזמן(שבועות) - יהיה מקום להפסיק את נושא המגע אך עדיין ניתן ללוות אותו בתהליך ההרדמות. ובהמשך כמובן להגיע למצב שקדם לנסיגה 0הרדמות עצמאית). אולם אין להזדרז עם התהליכים האלה.