ביעותים? סיוט אחד מתמשך

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

24/09/2012 | 09:21 | מאת: אהוד

שלום רב, בני בן ה6.5 מתעורר כמעט בכל לילה,בד"כ זה מתחיל בישיבה ממשיך לדיבור ומסתיים בצרחות ובכי(כשעיניו פקוחות אך הוא אינו יודע מה קורה סביבו ונראה לחוץ ומבועת).בד"כ זה מתרחש כ 3 שעות לאחר ההרדמות למס' דקות(לא יותר מ 5).ברוב הפעמים הוא אינו זוכר את אשר התרחש אולם לעיתים רחוקות הוא מספר בבוקר שחלם על לוחמים,מפלצות וכו'. לציין כי השנה התחיל כיתה א'(משתלב יפה) אולם סימנים מקדימים ראינו לכך כבר לפני שנתיים (ללא צרחות ובכי)אך חשבנו כי מדובר בחלומות האופייניים לגילו. הילד נרדם לבד במיטתו אולם מציין שהוא פוחד כי הוא בטוח שיחלום חלומות רעים.כשבסופו של דבר הוא כן מנדב מידע (לא מרבה לשתף בחוויותיו) ומתחיל לספר על חלום הוא מיד מפסיק וטוען כי אינו רוצה לדבר על זה מאחר וחושש לחשוב על זה ולחלום את זה בלילה.המחזה של הבכי ההיסטרי והמראה המבועת שלו מאוד מלחיץ ואנו מאוד מודאגים. כיצד צריך לגשת לטפל בעניין זה? תודה על התשובה.

24/09/2012 | 12:16 | מאת: ד"ר ריבי טאומן

התיאור מתאים לביעותי לילה. אין קשר בין ביעותי הלילה שמתרחשים בתחילת הלילה ובין הפחדים עליהם מדווח הילד במהלך היום או בבוקר. ביעותי לילה הינם תוצאה של התעוררות לא מלאה משינה (מצב שבין עירות לשינה), מופיעים במחצית הראשונה של הלילה, נמשכים דקות, חולפים ספונטנית והילד לא זוכר את האירוע בבוקר למחרת. אין קשר עם הפחדים עליהם הילד מדווח בתחילת הלילה או במהלך היום.

24/09/2012 | 13:26 | מאת: אהוד

תודה על התגובה המהירה אך לא ברור לי מה עלי לעשות,האם זה חולף וממה נובעים הביעותים.הבעת הפחד שלו היא רק כשהוא נכנס למיטה.ממה זה נובע? האם עלי להפנותו לאבחון מסוים.הנושא מאוד מדאיג אותנו. תודה אהוד.

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים