בעיות שינה אצל בן שנה+9

דיון מתוך פורום  הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים

22/09/2012 | 08:05 | מאת: גלית

הבן שלי בן שנה+9. מגיל 5 חודשים ועד לפני כחודש נרדם עצמאית וישן כל הלילה מ-8 עד 7 בערך (אחרי מקלחת, בקבוק וסיפור). מאז שחזר לגן, יש רגרסיה רצינית. ההסתגלות בגן היא די קשה, למרות שזאת השנה השניה שלו באותה המסגרת וש-2/4 המטפלות המשיכות מהשנה שעברה וגם חצי מהילדים. הוא עדיין הוא בוכה בבקרים כשאני הולכת אבל כבר נרגע יחסית מהר. את שנת הצהריים שם הוא עדיין לא ישן כמו שצריך - אם כי יש שיפור. בלילה זה כבר סיפור אחר... אם פעם היינו מניחים אותו במיטה ופשוט יוצאים מהחדר, עכשיו זה כבר בלתי אפשרי. הוא מתחיל לבכות אם אני יוצאת מהחדר, אז אני יושבת על כורסא בחדר שלו, ואם אני מנסה לצאת לפני שהוא נרדם לגמרי הוא נעמד במיטה ומתחיל לבכות. גם אם אני מסבירה לו שאני בסלון ושאני עוד מעט אחזור, הוא ממשיך לבכות, עד שאני חוזרת, מרגיעה אותו ונשארת בחדר עד שהוא נרדם. בנוסף לזה, הוא התחיל להתעורר בלילה - בערך פעמיים (בסביבות 1 ובסביבות 4 - אם כי זה יכול להיות בכל שעה), וגם אז, אני צריכה לשבת איתו בחדר עד שהוא נרדם. הבעיה היא שזה יכול לקחת הרבה זמן כי הוא כל הזמן מתהפך ומתסתובב ומרים את הראש בכל כמה דקות לבדוק אם אני עדיין שם. ובסופו של דבר אני מוצאת את עצמי ישנה על הרצפה בחדר שלו כי אני נרדמת שם מרוב עייפות. לפעמים הוא גם מתיישב או נעמד ולא מוכן לחזור לישון ואז זה בכלל לוקח המון זמן. הצילו!

23/09/2012 | 08:29 | מאת: ד"ר ריבי טאומן

זוהי תמונה אופיינית להפרעת השינה בגיל זה. מה שאת עושה (ישיבה על כורסא) נכון אולם חשוב לא לעזוב באמת את החדר לפני שהוא נרדם. לאחר תקופה של ימים-שבועות ספורים יש צפי לשיפור.

23/09/2012 | 09:07 | מאת: גלית

זה כבר נמשך כבר כ-4 שבועות. האם זה יכול להימשך גם חודשים (ככה זה מרגיש...)? ההתעוררויות באמצע הלילה אמורות להיפסק? וגם, איך אני יכולה לדעת מתי אני יכולה להפסיק להישאר איתו בחדר?

מנהל פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים