בעיות שינה אצל ילדה בת 3 וחצי
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום, בתי בת שלוש וחצי מסרבת לישון. מזה כחודשיים בתחילת הערב (בסביבות השעה 21:00) היא נכנסת למיטה, ואחרי כחצי שעה היא מתחילה לקום ומתרצת תירוצים שונים- כאבי בטן, פיפי, צמא, ועוד תירוצים כיד הדימיון. יש לציין שעד עכשיו מעולם לא היו לה בעיות שינה, ומעולם לא נאלצתי להרדים אותה, אלא היתה הולכת לישון ונרדמת באופן עצמאי. כמו כן אין כל שינוי בבית או המשפחה, אני מקפידה גם על טקס השינה הקבוע (מקלחת, כניסה למיטה, מוסיקה מרגיעה). במשך היום אינני מכריחה אותה לישון, רק אם היא רוצה, אולם גם כשאינה ישנה צהריים, עדיין ממשיכה לקום. האם זה נורמלי???
זוהי הפרעת השינה האופיינית לגיל. חשוב שלא יקצר בצורה משמעותית את משך השינה. אם התהליך מתארך יתר על המידה לאורך זמן - מומלץ לפנות ליעוץ של רופא שינה.