שינת לילה לתינוק עם גזים
דיון מתוך פורום הפרעות שינה בקרב ילדים ומבוגרים
ההודעה שלך התקבלה בהצלחה
היא נמצאת כעת בבדיקת עמידה בנהלי הפורום
ההודעה צפויה להתפרסם תוך 24 שעות ממועד הגשתה
במידה וההודעה לא פורסמה בתוך 24 שעות, מומלץ לעיין שוב בנהלי הפורוםולהעלות את ההודעה מחדש.
שלום רב, בני בן 6 שבועות ואני מניקה אותו מרבית היממה למעט פעם אחת שמקבל תמ"ל (בלילה). בשבועות האחרונים החל לסבול מגזים והתחלנו לתת לו גרייפווטר ורואים הקלה כלשהי. נושא הגזים העלה שתי בעיות: 1- בעקבות ההזדהות שלנו עם כאבו הקלנו עליו ע"י החזקתו על הידיים. הגענו למצב בו הוא נרדם רק על הידיים... 2- בגיל 6 שבועות הוא עדיין ישן בלילה פרקי זמן של שעתיים (נטו) כל פעם ואנחנו עדיין לא רואים הארכת זמן השינה. החשש שלי הוא שבעיית הגזים תביא (או הביאה) אותנו לבעיות שינה התנהגותיות. האם יש דרך להקל על הילד תוך כדי הכנסתו לשגרת לילה מסודרת? (אנחנו משתדלים לשמור לו על סדר יום קבוע ללא הצלחה כרגע). תודה,
אלה הן ציפיות לא ריאליות. בגיל זה אין מקום להקניית הרגלי שינה ויש סיבות רבות לתמוך בתינוק בכאבים/אי נוחות וכו'. אל תחששו מהפרעות שינה בשלב הזה. פשוט "תזרמו" עם התינוק ועם תחושותיכם. סביב גיל 5-6 חודשים ניתן להתחיל בהדרגה ללמדו הרדמות עצמאית.