כוויות בפנים לאחר חודש

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

05/02/2013 | 12:36 | מאת: טליה

שלום רב, לפני כחודש הסרתי שיער בשעווה באיזור הפנים, האיזור מתחת לעיניים, ולאחר מכן האיזור הפך מגורה ואדמומי עם פצעונים, ניסיתי למרוח לאחר יומיים כל מיני דברים כדי להרגיע וביניהם שמן אתרי לבנדר שרק החריף את החום בפנים ויצר לי מעין כוויות שיטחיות ללא שלפוחיות בלחיים, ומעליהן נוצרו גלדים שלימים התקלפו לאחר ביקור אצל רופא עור במתן בטאקורטן ג'י משחה 10 ימים(יש לציין שהשתמשתי בה בפחות ימים כי היה כתוב בעלון שמותר רק 5 ימים) וכעת מספר שאלות: עדיין נותרה אדמומיות מסויימת בעור ומעין הבדלי צבע חלק בהיר וחלק קצת יותר ככה האם זה יעלם? (זה ניראה קצת כמו פיגמנטציה), מאז מה שקרה, כל פעם כשחם או כשאני אוכלת מאכל חם,מרק למשל, הפנים מאדימות וחמות, זה נורא מציק לי...יש סיכוי שזה קשור לנטילת גלולות או שזו תופעה חולפת לאחר הכוויה? לפני כן לא סבלתי מזה כלל! ועוד שאלה אחרונה, מידי פעם אני מורחת את בטאקורטן והוא כן משפר את מראה העור אך זו משחה סטרואידית ולא ממולצת לעור, מה כן ניתן למרוח כדי לשפר את אחידות הגוון? האם רק הזמן עוזר? תודה רבה על הסבלנות.

לקריאה נוספת והעמקה

אני סבור שעלייך להפסיק לעסוק בעניין, זה צפוי להתרפא מאליו, וכל התופעות קרוב לוודאי תחלופנה, אם תשתמשי באופן קפדני במסנן קרינה בעל דרגת הגנה של 45-50 בכל יום שבו את יוצאת מן הבית. להפסיק כל טפול אחר!

12/02/2013 | 18:37 | מאת: טליה

מודה לך, ואכן אינני נחשפת לשמש ומשתמשת במקדם הגנה, חדלתי את השימוש במשחה הסטרואידית ולאט לאט החום בפנים משתפר.. אך לא לגמרי אלא רק כשחם מאוד אני עדיין מאדימה... אך מה שמציק לי זו האדמומיות שנותרה בעור, מעין כתמים אדומים כאלה, אני חוששת שמדובר בצלקת... עבר חודש וחצי מאז, מה ניתן לעשות לשפר את האודם? עליי לציין שהעור התקלף כבר כמה פעמים מאז, ומאוד רגיש... גוון עורי הוא צהבהב ונוטה לפיגמנטציה לאחר פציעה, תודה לך על הסבלנות והמענה המהיר :)

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית