מילוי שקעים מתחת לעיניים

דיון מתוך פורום  כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית

05/11/2017 | 17:46 | מאת: לילך

שלום, בת 35 ברצוני למלא שקעים מתחת לעיניים בגלל מראה עייף תמידי. נפגשתי עם מספר רופאים על מנת להתייעץ. והדעות היו שונות ומגוונות: - אחד המליץ על מילוי באמצעות חומצה הילארונית - שני המליץ על מילוי באמצעות שומן עצמי - שלישי התנגד למילוי בכלל ואמר שצריכים להתרגל לזה עד החמרה והגעה למצב ניתוחי, שכן רק ניתוח באמת נותן פתרון וכאשר חומרי המילוי מתפוגגים הם משאירים עור מדובלל ומקומט והמצב כעבור שנה-שנתיים של מילוי הוא גרוע מאוד באיזור העיניים . לכן בחשיבה לטווח רחוק לא כדאי למלא כלל. (דרך אגב לשאר חלקי הפנים הוא היה בעד מילוי) מה מהגישות נכונה? לאיזה כיוון אתה היית ממליץ ללכת? מבולבלת נורא...

לקריאה נוספת והעמקה

לצערי, פנייה לרופאים שונים מניבה לרב דיעות שונות, כל אחד עפ,י נסיונו והשקפת עולמו. אני נמצא במצב הרע מכולם, שכן, אינני רואה אותך. כעקרון, מי שמתאים, דהיינו סובל משקע באזור הקרוי "מרזב הדמעות" היורד מזוית העין הפנימית ולצידי האף, עשוי להינות ממלוי בחומצה היאלורונית בהרכב העדין והפחות צמיג מכולם. האפקט עשוי להשאר כשנה, ואחר הספיגה לרב אין תופעת לוואי המתוארת על ידך. אישית אני סבור שהזרקת שומן למקום איננה מומלצת עקב כך שקשה לשלוט על מידת הקליטה, ולעיתים עלולים להיווצר במקום "נפיחויות" לא סימטריות. מכאן ולהאה, לשפוטך.

שלום רב, כשהולכים לרופאים שונים, יש לצפות לתשובות שונות, כי לכל אחד, ובעקר בתחום האסתטי יש את השקפת העולם שלו, הנסיון שלו, והאילוצים שלו. תשובתי מתבססת על העובדה שלא בדקתי אותך, וכבר בכך, יש חיסרון משמעותי. באופן כללי מילוי של "המרזב" השקע שנמשך מהזוית הפנימית של העין לאור האף הינו טפול מקובל. אישית אני מעדיף חומצה היאלורוית בגירסה המימית יותר, ולא שומן שהוא גס יותר ועל כן עלול להשאיר גושים בולטים לעין. נכון שהחומצה מתפרקת כעבור כשנה, אך אין זה נכון שהעור נותר מדולדל, ככל שאנו יודעים החומצה משפרת את מרקם העור. ההזרקה איננה במקום הניתוח, הניתוח פותר בעיית "שקיות" מתחת העיניים ולא את השקע שהוזכר לעיל.

מנהל פורום כירורגיה פלסטית, כוויות, רפואה אסתטית