מודאגת מאוד

דיון מתוך פורום  אורולוגיה

19/08/2011 | 17:04 | מאת: א.פ

שלום רב. אתמול אימי עשתה בדיקת ציטוסקופיה(בת 63) ונאמר לה שיש לה 3 גידולים שיטחיים והרופא אמר שזה טוב שהם שיטחיים( כמובן שזה לא טוב שזה סרטני) האחד: בגודל 2 ס"מ והשניים:5-15 מ"מ . וקרוב לוודאי שהם סרטניים. 1. אמרו לה לקבוע תור לניתוח להסרתם שאלתי היא: האם שהם שיטחיים יש סיכויי לגרורות? 2. האם כשהם שיטחיים יש סיכויי שחדרו לשריר? 3.האם יש אפשרות שהם חדרו למערכת הלימפה? 4. הבנתי שזה בד"כ חוזר ,אבל אני רוצה לדעת שאם אחרי שמורידים יש סיכויי לחיות עוד הרבה שנים. אני אודה לך אם תענה לי על שאלותיי ,כמובן שזה יעזור לי מאוד להבנת הנושא . תודה רבה .

20/08/2011 | 11:28 | מאת: א.פ

יש לי 2 שאלות נוספות: היה רשום באינטרנט על סיכויי החלמה מסרטן שלפוחית שטחי, היה רשום כך: סיכויי ההחלמה מסרטן שלפוחית השתן שאינו פולשני טובים מאד. 90% מהחולים יחיו לפחות 5 שנים לאחר מועד האבחון ותחילת הטיפול, ורבים מהם אף שנים רבות יותר. מה שלא ברור לי האם אפשר להחלים מזה לחלוטין? ומה זה 5 שנים לפחות? מה שבכל מקרה אדם ימות מהסרטן הזה? אין החלמה מוחלטת? 2.שאלה נוספת: אמרו לה לשיקבעו לה תור בהקדם לניתוח ,אבל המחלקה שהיא צריכה לעשות ניתוח בחופש כ-שבועיים וחצי ורציתי לדעת האם בזמן הזה שהם בחופש+ עד שיקבעו לה תור לניתוח זה יכול להפוך משטחי לפולשני? אני מודה מאוד על העזרה ועל עבודתכם הנאמנה.

21/08/2011 | 07:16 | מאת: ד"ר עמוס נאמן

שלום רב ! השאלות שלך בהחלט עניניות וממוקדות. סרטן שלפוחית השתן מקוטלג לפי שני מדדים . מידת החדירה (שיטחי או חודרני) והתמינות התאים הסרטניים אותם רואה הפתולוג במיקרוסקופ. ישנם גידולים עם תאים בעלי התמינות נמוכה, בינונית וגבוהה. בנוסף ישנם פרמטרים נוספים הקובעים מה יהיה הגורל של אותו סרטן. לאחר הניתוח תתקבל תשובה סופית של מדדי הגידול ואז יהיה אפשר לענות על השאלות שלך ביתר דיוק. באופן עקרוני בהחלט יש סיבה לאופטימיות. אם האורולוג שביצע את הציסטוסקופיה אמר שהגידול שטחי ככל הנראה הוא צודק מכיוון שיש התאמה סבירה בין המראה המאקרוסקופי למדדי הגידול. גידולים השטחיים בד"כ אינם שולחים גרורות ואינם מתפשטים ואינם חודרים ללימפה. הגידול לא יהפוך לחודרני בתקופת ההמתנה. בשורה תחתונה תמתינו לתשובה ההיסטולוגית של הגידול , בינתים אפשר להיות רגועים. בברכה ד"ר עמוס נאמן

מנהלי פורום אורולוגיה