סכנות בניתוח ערמונית

דיון מתוך פורום  אורולוגיה

24/01/2022 | 10:48 | מאת: דוד

לחברי הפורום שעומדים לעבור ניתוח ערמונית דרך השופכה – אני סבור שרוב האורולוגים לא מבהירים את חומרת סכנת הנזקים שעלולים להגרם לשופכה ואת שכיחות האירועים (לפחות 11.4% כשמחדירם לשופכה מכשיר בקוטר 8.7 מ"מ). כששאלתי מנתחים – למה הם לא משתמשים במכשיר דקים יותר (שמקטינים מאוד את חומרת הנזקים), ענו- זה מה יש בבי"ח שלנו. כמה ציטוטים לסבר את האוזן: 1.found a statistically signifcant higher incidence of bulbar stricture in patients undergoing TURP with a 26 F resectoscope than in those undergoing TURP with a 24 F resectoscope (11.4% vs 2.9% 2.We observed several cases of serious urethral mucosa damage due to the improper relationship between the caliber of the resectoscope sheath and the lumen of the urethra 3.in a series of larger studies and randomized clinical trials, 2.2%–9.8% urethral stricture cases and 0.3%–9.2% bladder neck contracture cases were reported 4.The higher urethral stricture incidence in TURP group was correlated with large-diameter shaft use (23 F vs. 26 F) 5.As a well-recognized major complication, urethral stricture after TURP is a leading cause of iatrogenic urethral stricture. 6.Common sites of TURP-related urethral strictures are the meatus and fossa navicularis, the penoscrotal junction, the mid-bulbar region, and just below the urethral sphincter אשמח מאוד אם ד"ר לינדנר יכול להציג נתונים מעודדים יותר לגבי סטטיסטיקת נזקי השופכה בארץ. וכן – למה לא משתמשים בארץ ב Slim resectoscope בגודל F 21 שבו מתהדרת חברת richard-wolf לטובת בעלי השופכה הצרה?

24/01/2022 | 14:26 | מאת: ליאור

לאבי נתגלה בביופסיה סרטן מאוד התחלתי היה לו גם הגדלת ערמונית, קיבל טיפול דאודרט להגדלה, חי 12 שנים עם הבעיה ללא קושי, כשעבר ניתוח הרניה רגיל, התעורר עם חסימת שתן ומאז חגיגת חיידקים וחסימות, 3 חיידקים טורפים, הכל נתחיל מהצנרת קטטר שהחדירו לו בניתוח, בסוף נפטר בכלל מקריש דם המוח. איני רופא, אבל מציע לכם לחשוב היטב לפני כל פורצדורה רפואית, בעיקר ניתוחים בהרדמה חלקית ומלאה כל מגע בגוף זה טראומה וסכנת זיהום. אפיחו ביופסיה זה סכנה. שלא לדבר על החדרת צנרת לשופכה. רק שאין ברירה. יש מספר מקרים נוספים שהרןפא ממהר לפורצדורה רפואית ויש פתרונות אחרים, אבן שנתקעת בצינור שתן לא חסימה מלאה חלקית, גם החדרה של צינור מהשופכה, יש כדור שמרחיב את כלי הדם ושרירים חלקים כולל שתן שמשחרר את האבן לבד, הכדור עולה גרושים, אף רופא לא הציע את זה. לקח וזה השתחרר. הכל זה פרוטןקולים, אבל מסתבר שזה לא תמיד האופציה הקלה והטובה.

ניתוח TURP הוא מורכב טכנית, לכן בכדי להקל, רוב הרופאים משתמשים בשטיפה מתמדת, דבר המעלה את קוטר המכשיר מ- 24FR ל- 26 FR. זה תלוי ברופא, במיומנות הטכנית שלו. ניתן לעבוד עם מכשיר 24

מנהלי פורום אורולוגיה