בן 8 בכיתה ג'
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום, אודה על התייחסות, יש לי בן בכור בן 8 בדיוק שנמצא בכיתה ג'. ילד חכם ביותר, הרבה מעל הממוצע (גם עפ"י מבחני איתור מחוננים) הבעיה: 1. שמעתישבבית הספר כשמדובר על השתתפות בעל פה בשיעורים, הוא "הרוח החיה" ובעל ידע עצום אותו הוא מפגין בעל-פה. אך כשמתחילים במטלות בכתב (והוא אינו לקוי למידה, רק לא "מת " על כתיבה) הוא מתעסק בדברים אחרים ואינו מתחיל עם כולם, וכך קורה שבגלל שהתעכב , הוא לא מספיק להשלים את המטלה המתבקשת בכיתה. ממה עשויה לנבוע "החולמנות" והעיסוק בדברים אחרים כשמדובר בכתיבה? ואיך גורמים לו להתחיל עם כולם? 2) בשבועות האחרונים שמתי לב שכתב היד שלו השתנה לרעה. האותיות פתאום גדולות יותר, הרווחים לא תמיד תקניים והזה נראה לא מסודר ולפעמים לא קריא. מדגישה, כי את זה אני רואה במחברות. אבל כשמגיע הביתה וכותב בבית במחברת, הכתב הוא כפי שהיה קודם לכן, כלומר תקין. ההבדל בכתב היד וא רק בבית הספר!! על מה עשוי להצביע השינוי בכתב היד בביחת הספר??? מה לעשות?! תודה רבה ממניאמא מוטרדת. אין לו בעיות קשב וריכוז.
שלום רחל, הגם שאת מציינת שאינו סובל מלקות למידה או הפרעת קשב, לא שמעתי אותך אומרת שהאפשרות הזו נשללה באבחון. חשוב להדגיש כי לקויות למידה יכולות להופיע גם אצל ילדים מחוננים, ודווקא שם הם עלולות ליצור חוויה קשה ומכאיבה. יתכן מאד שההימנעות של הילד מכתיבה, משקפת לקות גרפית כלשהי שלא אובחנה, ואשר בולטת יותר במצבים של לחץ זמן, למשל. בנוסף (ואולי אפילו קודם לאבחון) שווה לעבור בדיקת ראייה. רק לאחר שנשללו כל הסיבות ממקור אורגני, אפשר להתחיל לחפש בכיוונים רגשיים. בהצלחה ליאת