דינמקות חברתיות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
היי ליאת, פונה אלייך בסוגיית הדינמקות החברתיות בגיל הזה, הילדה שלי בגן טרום טרום חובה וד מעט בת 5 מתחילת השנה מקבלת דחיות חברתיות יש ילדה שהיתה חברה שלה שנה שעברה ומוציאה את הילדה שלי מהקבוצהץאמרתי לילדה שלי שתתחבר לאחרים היא אומרת שהיא לא מוצאת חברים אחרים האמת שהילדה שלי תמיד היתה אינדווידואליסטית , היא חזקה מאוד בהרבה תחומים אבל בצורך החברתי תמיד מקבלת דחיות השבוע ממש בכתה ואפילו הלב שלי לא עמד בזה, בדרך כלל אני לא מתרגשת מה עושים אין אם מי לדבר בגן, הגננת בחופשת מחלה ותמיד אמרה לי שהיא לא רואה בעיה, אם היא לא רואה בעיה איך הילדה שלי מרגשה בודדה מה עושים? לפעמיים נראה לי שיש לופים שלא משתחררים ונראה לי להביר גן הכי טוב במיוחד שזה שנה שניה שלה שם
שלום, אין דבר עצוב יותר מילד בודד, ללא חברים, ולכן חשוב שהמבוגרים בסביבתו יעשו הכל כדי לסייע לו להיחלץ מה"לופ" (כפי שקראת לזה). הסיבות לדחייה חברתית מגוונות למדי. לפעמים הם קשורות למאפייני הילד עצמו, לפעמים לדינמיקה הקבוצתית. אגב, לפעמים (ואיני רומזת כאן שום דבר, מלבד להאיר גם את האפשרות הזו) - לפעמים המצב אינו נורא כ"כ, ומה שנתפס בעיני ההורה כבדידות ודחייה, משקף תפיסות, חרדות ואולי גם זיכרונות או טראומות מילדותו או חייו של ההורה עצמו, המהדהדות אל תוך המציאות של הילד, ומשפיעות עליה. כדי לעזור לבתך, חשוב לנסות להבין את הסיבות למה שאת מכנה דחייה. המידע מן הגננות חשוב, וכדאי להקשיב לו. תוכלי לנסות להיעזר באימהות של ילדי הגן, ולבקש מהן עזרה באתחול ויוזמה של מפגשים אחה"צ. לסיכום, אוכל לומר עוד, כי מעבר לגן אחר לא תמיד מביא את השינוי המצופה, במיוחד אם הקשיים החברתיים מיוחסים לבעיה במיומנויות החברתיות של הילדה או בקשיי תקשורת או בקשיי תקשורת. בברכה ליאת