הפרעת קשב

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

14/07/2009 | 01:31 | מאת: עופר

שלום ליאת יש לי אחיין בן חמש וחצי שכרגע בתהליך אבחון להפרעת קשב. קשה לו לשבת רצוף הרבה זמן, הדימיון שלו ,לדעתי מעבר למקובל בגילו (מספר סיפורים לא מציאותיים כמו: יש לי אוטו, לעיתים עונה בצורה לא עיניינית ולא קשורה במיוחד לשאלה וכו') שאלתי היא האם יש פעילות מומלצת שיכולה לחזק אותו ? למשל, האם מומלץ לשבת איתו על חוברות עבודה , אם כן איזה סוג? כיצד אפשר לסייע לו להשיב לשאלות בצורה עינינית ולהיות מציאותי יותר ? אשמח לקבל רעיונות. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
14/07/2009 | 19:48 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום עופר, האחיין שלך נמצא עדיין בגיל בו ההבחנה בין מציאות לדמיון רופפת. הסיפורים הדמיוניים שלו בהחלט לגיטימיים ואופייניים לגילו, והם אפילו ממלאים תפקיד חשוב בהתפתחותו הקוגניטיבית, החברתית והרגשית. מאחר והוא כרגע בתהליך אבחון, הייתי ממליצה להמתין לתוצאותיו ולהמלצות המאבחן. ללא קשר להפרעת קשב וריכוז או לתנועתיות-יתר, אני סבורה שהשקעה אוהבת וסבלנית בילדים תמיד משתלמת. חוברות עבודה - לפחות בעיני - מיותרות מאד בגיל חמש וחצי. עדיף לשבת ולספר לו סיפור (רק כל עוד הוא קשוב וממוקד. זה יכול להיות גם רבע שעה או עשר דקות), לקחת אותו להצגת ילדים, לביקור בנגריה/מסגריה/ספריה/מוזיאון-ילדים/מדשאות האוניבסיטה/חוף הים, וכד'. חוברות עבודה יכולות להיות נחמדות רק לילדים שאוהבים ומבקשים גרייה אוריינית (של קריאה וכתיבה), וכאשר המבוגר המלווה מנוסה ואינו מלחיץ. עבודה עם חוברות עבודה יכולה להיות 'נפיצה' מאד, ולגרום לעיתים יותר תסכול מתועלת. כל הכבוד על הנכונות לעזור ולהתגייס למענו. בעיני - עדיף להיות הדוד המדליק איתו אפשר להשתולל וליהנות. קיץ נעים ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים