לא יודע להתמודד עם כשלון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

21/10/2013 | 13:24 | מאת: אורית

בני בן 6.5 אינו יודע להתמודד במצב שבו הוא איננו מצליח לעשות דבר מסויים ואפילו הקטן ביותר.למשל כשהוא מצייר והקו יצא לא בדיוק כמו שהוא תכנן אז הוא ישר קורע את הדף בעצבים ומגיב בכעס רב היכול לכלול דפיקות על השולחן בעיטות בקיר וכו'. זו רק דוגמא אחת למיני רבות. מה אפשר לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
23/10/2013 | 20:40 | מאת: קובי והב

שלום אורית ילדים פרפקציוניסטים משעינים חלק ניכר מתחושת הערך שלהם על הצלחות והישגים בולטים, ולכן, כל כישלון או הפסד נושא איתו (מנקודת ראותו של הילד) פוטנציאל לנזק. כל טעות עלולה לסדוק את תחושת המושלמות, ומה שאינו מושלם אינו שווה. ילדים קולטים מהר מאוד שההישגים שלהם מעוררים בקרב המבוגרים בסביבתם גאווה, סיפוק ושביעות רצון. מאחר שהם חסרים עדיין את היכולת לראות את הדברים בצורה מורכבת ורב ממדית, נדמה להם שכל כישלון מוריד להם נקודות. הוא לא יכול להסתכן באובדן האהבה וההתפעלות, בעיקר של הוריו. לכן, אני חושב שבאופן כללי יש להוריד את המתח סביב אירועים כאלה, לנסות ולהישאר שקטים ושלווים גם מול התקפי הבכי ההיסטריים. נסי להסיט את המוקד מהתוצרים (ניצחון/הפסד/הצלחה/כישלון), והדגישי בתגובותייך את ההשקעה, המאמץ, התהליך, ההתמדה, היכולת לשאת אכזבה, תסכול, הפסד. בעיני, גם שיחות ממושכות בנושא, כולל אמירות כמו לא קרה אסון וכד' מעניקות משקל יתר לתוצאה שלו. את יכולה לשקף לו את רגשותיו במשפט כמו "אני מבינה שהשתדלת מאוד, שאתה מאוכזב, זה באמת לא נעים" כך את מניחה לילד לפגוש את ההצלחות וההפסדים שלו, תוך שאת שם כדי לעזור לו להכיל אותם. בהצלחה קובי

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים