נער בכיתה ח' שמתאמץ להצליח ובכל זאת נכשל.
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
אבקש לקבל עיצה כיצד לנהוג עם בני שבכיתה ח' , הוא מאובחן כ-ADD הוא לומד למבחנים ומכין תמיד שיעורים אבל כשמגיע למבחן משהו מתפספס והוא נכשל. הוא מקבל עזרה בלימודים ויש לו מורה לאסטרטגיות למידה, מורה למתמטיקה, לאנגלית ושיעורי רכיבה על סוסים. מבחינתינו אנו עושים הכל וגם מבחינתו הוא הולך לשיעורים ברצון ומשקיע מאמצים וכל פעם שנכשל הוא נשבר ולא מבין למה הוא לא מצליח שהרי כל כל התאמץ ואינני יודעת איך לעודדו כי לומר לו שהדרך היא החשובה ולא התוצאה זה לא בדיוק נכון כי כולנו נמדדים בשורת התוצאה. מה עושים ?
שלום אורנה, כדי לדעת איך לעזור, רצוי לדעת מה *בדיוק* מכשיל אותו. ראשית, האם הוא מטופל בריטלין? חשוב לזכור שאסטרטגיות למידה, שיעורים פרטיים ואפילו רכיבה על סוסים, אינם מטפלים ייעודית בהפרעת הקשב ואינם נותנים מענה ישיר כמו הטיפול התרופתי. אם אינו מקבל סיוע תרופתי, יתכן שהגיע הזמן לשקול זאת. שנית, אחרי רצף של כישלונות, יש ילדים (וגם סטודנטים בוגרים) המפתחים חרדת בחינות. החרדה מפריעה הן לקליטת החומר, הן לעיבודו, והן ליישומו ברגע האמת בשעת המבחן. בחרדת מבחן אפשר ורצוי לטפל, אצל פסיכולוג המתמחה בטכניקות קוגניטיביות-התנהגותיות. נסו להתחקות אחרי דפוס השגיאות שלו, וללמוד על פיו מה הבעיה. כשהתמונה תתבהר, אפשר יהיה לחשוב מה עושים. בהצלחה ליאת