ילד שמוכן לעשות הכל כדי להיות שייך- המשך מלמטה
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ליאת שלום!! תודה על המענה.בהמשך על מנת להבין 1. בית הספר לא יודע עדיין על כך כי זה דברים שמתרחשים בהפסקה ולא הכל יודעים. (בימים אלו יידעתי את המורה) 2. לגבי סנקציות מה פרוש לא מענישים פעמיים??. 3. איך אפשר להעניש ובכל זאת לחזק מצד שני? כלומר, איך מוצאים את המידתיות הנכונה? תודה גיליה.
שלום גיליה, אענה לפי הסדר שלך - 1. טוב שאת מיידעת את המורה על קיומן של התנהגויות אלימות בחצר ביה"ס. כך תוכל לפעול להפסקתן. 2. ביה"ס אמור להפעיל סנקציה על מי שפועלים באלימות. אם את יודעת שהילד ננזף או נענש בביה"ס, אין טעם להענישו גם בבית. במצב כזה, יש להסתפק בשיחה, ובהעברת המסר הברור על כך שהתנהגותו מצערת אתכם. אין זה פוטר אתכם מלחנך ולהמשיך בהתייעלות שלכם בכל הנוגע להצבת גבולות בבית. אדרבא, זה רק צריך לעודד אתכם לכך. 3. סנקציה יעילה היא כזו הנשענת ככל האפשר על תוצאה טבעית של ההתנהגות הבעייתית. למשל, אם הילד מכה בבית או בביה"ס, נוכל לומר לו שבגלל שאנחנו רואים שקשה לו לשלוט בהתנהגותו, בשבוע הקרוב (או ביומיים שלושה הקרובים, תלוי בכם ובהרגלים של הילד) לא יוכל לארח או להתארח. אמרו לו שמיד לאחר מכן תינתן לו הזדמנות נוספת. כשאתם רואים שהוא מתנהג יפה, ואינו אלים, שבחו וחזקו את התנהגותו כדי להגביר את המוטיבציה שלו להתנהג בבגרות. אם את מרגישה שאת מתקשה לעשות זאת בכוחות עצמך, פני להדרכת הורים קצרה, והתייעלי. שנה טובה ליאת