קושי במעברים

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

05/09/2012 | 16:36 | מאת: אבא דואג

שלום רב בתי בת 3 שנים ותשעה חודשים. בתי מאחרת בדיבור ולדברי קלינאית התקשורת היא כבר מביעה את עצמה בצורה טובה. בתי החלה ללכת כעת לגן טרום חובה ולדברי הגננת היא מתקשה במעברים בין פעילויות כך לדוגמא כאשר יש הפסקת אוכל בשעה 10 היא נכנסת למעין פאניקה ובכיומסרבת לאכול. כמו כן היא צמודה במרבית הזמן לגננת או לסייעת אחרת היא בוכה (כאשר יוצאים לגינה היא יותר משוחררת). לבתי יש קושי ליצור קשריים חברתיים אולם לדעתי ניתן להבין את זה כי רק כעת היא מצמצמת את פערי השפה . בגן הפרטי שבו היא הייתה שנה שעברה הילדים מאוד אהבו אותה והיו לה שם חברים רבים. לדעתנו היא סובלת מבטחון עצמי נמוך. בשיחה שהייתה לנו היום עם הגננת היא אמרה שהיא מתכוונת לערב את היועצת החינוכית ע"מ לקבל חוו"ד על בתי. אמנם עבר רק שבוע מאז תחילת הגן אולם אנו חוששים שאולי היא זקוקה למסגרת יותר מצומצמת (גן פרטי)או שאולי היא זקוקה לסיוע נוסף מלבד קלינאית התקשורת. נשמח לקבל את דעתך בנושא. תודה

לקריאה נוספת והעמקה
06/09/2012 | 23:41 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום לך, גן פרטי הוא לא "מטה קסם", ובוודאי שאינו התשובה לקשיי תקשורת או קשיים חברתיים. כדי לגבש דעה או הערכה מקצועית, עלי לדעת הרבה יותר, להכיר את הרקע של הילדה בעבר ובהווה, ולערוך תצפית על התנהגותה. אני מניחה שלשם כך בדיוק זימנה הגננת את היועצת החינוכית (בעיני עדיפה פסיכולוגית הגן), שתוכל להעריך מקרוב את הצרכים ולשקול את התאמתה למסגרת. כיום, המגמה היא להשאיר (ככל האפשר) את הילד המתקשה בתוך קבוצת הגיל הטבעית שלו, תוך מתן סיוע רלוונטי לקשיים. אני ממליצה, אם כן, לעודד התערבותם של אנשי מקצוע מוקדם ככל האפשר, כדי להמשיך את מגמת השיפור, ולצמצם את הפערים, אם נותרו. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים