גמילה בבית בסדר בגן בעיות
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
שלום שלום. ילדה שלי בת שנתיים ו4 חודשים התחליה גמילה לפני 5 ימים. זה בא ממנה , ביום רביעי היא פשוט התעקשה ללכת עם תחתונים לגן ובשום אופן לא רצתה לשים חיתולץ החלטתי לזרום אתה. ( בבית היא כבר מזמן משתמשת בישבנון ויודעת מה תפקידו של השירותים אבל לא עשתה את זה בקביעות אלא מתי שהיה בא לה ). יש הבדל בין מה שקורה בבית , בחוץ כשאני אתה לבין מה שקורה בגן. בבית אין לה אפילו פספס אחד , היא אומרת תמיד מתי יש לה והולכת ברצון לשרותים. כשאני אתה בחוץ , לא תמיד היא אומרת לי מייד שיש לה אבל אני מצליחה לתפוס במומנט האחרון ושואלת אותה אם יש לה והיא עושה בחוץ. לעומת זאת בגן היא מתביישת ומרגישה לחת כנראה ומרגידה שבכל הבלגן שם לא הכי אישי אולי וגם יש לה אישזהו רתיעה מהשירותים. היא לפעמים מתאפקת ולא רוצה ללכת ואחרי שהיא מפספת אז היא מבקשת לשירותים. אמרתי לגננות להוריד את רמת הלחת ולהפסיק לשאול אותה אם יש לה פיפי כדי שלא תרגיש שמופעל עליה לחץ ולגבי ילד שסגר עליה דלת , להפסיק להתעסק בזה ולא לפתח את העניין יותר מדי , לענות לנ האצבע שלך בסדר או שאם היא עוד הפעם תגיד עידו סגר לי את הדלת להגיד עידו לא פה וזהו ולא לנתח יותר מדי. ושיתנו לה פרס אחרי כל ביקור בשירותים ( הבאתי שקית פרסים ) אני רואה על הילדה שהיא כן רוצה ללכת לשירותים ולהיות בתחתוניםן אבל מה אני עושה בעניין הגן? וככה זה הייה : ביון הראשון לגמילה בגן היא ביקשה ללכת והכל הייה בסדר עד שבסוף היום ילד מקבוצה גדולה יותר סגר לה את הדלת על האצבע הטעות ( לא רצה לתת לה להיכנס לשם ). מאותו רגע היא כל הזמן אמרה לי " עידו סגר לי את הדלת ". ביום השני לגמילה היי לה פספוס של פיפי וגם של קקי בתחתונים. הגננת חשבה שזה שלשלול כי זה הייה מאוד רך ואמרה לה בואי נשים חיתול כדי שלא יתפספס יותר. היא היתה עם חיתול עד סוף היום. ביום השלישי לגמילה הגננת סיפרה לי שהם ראו שהיא מתאפקת ומתחילה לבכות והם שאלו אותה אם היא רוצה לשירותים והיא לא רצתה והם הציעו לה לשים תחתון דורה ( תחתון מעבר כמו חיתול ) והיא רצתה וכש שמו לה היא עשתה בו קקי ופיפי ואחרי זה התחילה לבקש ללכת לשירותים . ביום רביעי לגמילה בוקר הייתה עוד הפעם סצינה שהיא בכתה קצת והם ראו שהיא מתאפקת ואז עשתה שללולית. החליפו לה ושמו תחתון רגיל. היא ביקשה אחר כך ללכת לשירותים ולפני שינה במילא שמים לה תחתון דורה , אחרי השינה הם שאלו אותה אם היא רוצה לשים תחתונים והיא אמרה כן וגם ביקשה ללכת לשירותים אחר כך. היום חשבתי לשנות את הטקטיקה ולהביא אותה עם תחתון דורה לגן שתרגיש יותר בטוחה ואחרי השינה שישאלו אותה אם היא רוצה להחליף לתחתון רגיל אבל הבוקר היא התעקשה ללכת עם תחתון רגיל לגן אז לא התווכחתי אתה.
שלום אריאלה, איכשהו, קצת הלכתי לאיבוד בתוך התיאור שלך, ולא ממש בטוחה מה את שואלת. אם הבנתי נכון, התחלת את הגמילה לפני ימים אחדים. בבית, את מאד מכוונת כלפיה ומצליחה לתפוס אותה בזמן, לפני הפספוס. בגן, במסגרת שבה היא אחת מתוך הרבה ילדים, כמות הפספוסים גדולה, עד כי ספק אם אפשר לדבר על תהליך גמילה. בעיני, המשחקים עם להוריד ולהחזיר טיטול, מזיקים לתהליך הגמילה ומשדרים מסר מבלבל. מאימתי שמתחיל התהליך, הוא צריך להיות עקבי וברור, בית ובגן. כל זמן שהטיטול נשאר אופציה במהלך היום, קשה לדבר על גמילה. פספוסים, לעומת זאת, הם חלק מהתהליך, וצריך להיות מוכנים להם, ולקבל אותם ללא כעס, ביקורת, או תחושת כישלון. מציעה לך לקרוא את אחד המאמרים ברשת (יש רבים וטובים כאלה), המנחים את ההורים צעד צעד איך להימנע מטעויות ולהצליח בתהליך. בהצלחה ליאת
היי . אני מבינה שהלכת לאיבוד בתוך ההסבר שלי , אני אשאל את זה אחרת: איך להוריד את הלחץ , ביישנות וקצת פחד ללכת לשירותים בגן . אחרי הגן כשהיא אתי , עם אבא , עם סבתא תמיד אומרת שיש לה , עושה יפה מאוד בחוץ ובבית , אף פעם לא מפספסת ונהנית לעשות לא תחתונים. מה אני עושה בעניין הגן?