ילד שמרצה בשביללהיות שייך

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

12/03/2012 | 23:31 | מאת: גיליה

ליאת שלום!!! בני בן 6,בגן חובה.ילד נבון, רגיש, דעתן כלפנו וסקרן. במבחני בשלות נמצא מעל הממוצע לגילו בכל ההיבטים. עם זאת ולאחר התלבטות החלטנו להשאירו עוד שנה בגן חובה בשל ההיבט הרגשי.רוב חבריו שלו היה שפה משותפת עימם עלו לכיתה א'והוא נותר עם הבוגרים בגן שנחשבים לילדים עם קשיים שונים ששנה שעברה מעולם לא היה עימם בקשר חברי. בגן על מנת למצוא חן ולהיות שייך הוא מתחבר לילד מהבוגרים, שלדבריו הוא זה שמחליט מה עושים.בני מוכן לעשות כל דבר אפילו לנהוג בצורה שלילית כלפי דמויות סמכות וילדים אחרים במחיר של להיות שייך. כשאמרנו לו שהוא נבון וילמד את הדברים הטובים והרעים ישליך או לא יעשה הוא ציין ש"יפטרו" אותו מהחבורה. מצד אחד אננו רוצים שיחוש רע אך המנהיג של החבורה אינו פועל על פי ערכנו ומדיח את בני, שמוכן לעשות כל דבר, להתנהגות לא ראויה. יש לציין שבני ילד חברותי אך מוותר על דעתו על מנת להיות "שייך". 1. איך אנו כהורים יכולים לפעול על מנת לחזק אותו ואת דימויו העצמי? 2. אשמח אם תוכלי להפנותנו לספרות מקצועית בנושא.

לקריאה נוספת והעמקה
13/03/2012 | 00:24 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום גיליה, מאחר שאין לנו דרך להשפיע על הרכב האוכלוסיה במסגרות החינוך של ילדינו, אני מאמינה שעלינו למקד את מאמצי החינוך בילד הפרטי שלנו, כדי שנוכל לסמוך עליו ועל השיפוט שלו. ובכל זאת, למרות מאמצינו, לעיתים הילד שלנו נגרר למצבים ומעשים כדי להרגיש שייך ומקובל, במיוחד כאשר הוא מרגיש לא בטוח ולא חזק מספיק. דימוי עצמי חיובי ניזון בעיקר מחוויות של הצלחה ומשיקופים מתפעלים מצד הדמויות המשמעותיות. הבן שלך 'סוחב' את ההישארות שלו בגן שנה נוספת, וזה כשלעצמו לא מוסיף זקיפות קומה פסיכולוגית. כרגע, נסו להתמקד בחיזוק, התפעלות וזימון חוויות של הצלחה. נסו להימנע ככל האפשר משיפוטיות וביקורת,להאמין בכוחותיו ולכבד את העדפותיו ובחירותיו. בספרי האוניברסיטה הפתוחה של הקורס בפסיכולוגיה התפתחותית "התפתחות - טבעה ומהלכה" נדון בהרחבה תהליך הצמיחה החברתית של ילדים בגילאים שונים. שווה להציץ. בברכה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים