תאומים בני 3.5 שאחד מכה והשני נפגע

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

20/11/2011 | 00:42 | מאת: גלית

שלום רב, אני אמא ל 5 ילדים שבינהם יש תאומים יגל יעקב ונועה חמודים ומקסימים התנהגותו של הבן יגל מאוד השתנתה מיום כניסתו לגן החובה הילד הפך להיות אלים מאוד כלפי כולם ובמיוחד בגן הגננת גם התלוננה ואחותו נועה מספרת שאין לה חברות בגן בגלל התנהגותו של הבן , מה שחשוב לי לספר כי יגל יעקב עד לכניסתו לגן חובה היה ילד מאוד שקט ונעים לחבריו .בעקבות זאת אני חסרת מנוחה,טרודה מאוד מה עלי לעשות אשמח לקבל כלים תודה גלית

לקריאה נוספת והעמקה
21/11/2011 | 14:49 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום גלית, לא כ"כ הבנתי האם בקשתך מתייחסת לשינוי ההתנהגותי של יגל יעקב, או לעובדה שנועה משלמת מחירים על כך. אתחיל מהסוף - השאלה לגבי השמתם של תיאומים בגן/כיתה יחד שנויה במחלוקת, ואני נוטה לראות בזה בעיה ולהעדיף שלכל אחד מהם תינתן הזדמנות לבקר במסגרת משלו. אני ערה לכך שבישובים קטנים זה לא תמיד אפשרי, ומקווה שלפחות בביה"ס הילדים יופרדו. כרגע, פחות בשביל נועה ויותר בשביל יגל, אני מציעה לנסות להבין את הסיבות להתנהגותו האלימה, ולטפל בכך עוד לפני הגעתו לכיתה א'. בדר"כ שינוי כה דרסטי בהתנהגות מחייב בירור. האם הוא חווה משהו בקיץ? האם היה אירוע משפחתי כלשהו שיכול להסביר את השינוי. האם חלו שינויים דרמטיים בדרישות ממנו? האם קיים אצלו איזה קושי קוגניטיבי/מוטורי/תחושתי שטרם אובחן, ואשר מקבל ביטוי דווקא עכשיו עם העלייה בדרישות? האם נוכחותה של נועה יחד איתו בגן חדשה לו? האם הופר משהו באיזון המשפחתי לאחרונה? האם קיימת בעיה בריאותית כלשהי ברקע? רב הנסתר על הגלוי מבחינתי, ולכן יכולתי לעזור מכאן מוגבלת. אני מציעה לבקש שיחה עם פסיכולוגית הגן, ולבקש ממנה תצפית ומעקב אחר יגל בשעות הפעילות בגן. במקביל, חשוב להקפיד שגם בבית יישמרו הגבולות, וקוד ההתנהגות יובהר בדרך בהירה ונחרצת. אני מאמינה שהתגייסות משותפת בבית ובגן תוכל להביא לשינוי. בנוסף, רצוי להמשיך ולזכור את הצרכים של נועה, ולסייע לה ביצירת חברויות קרובות בגן ובבית, מבלי שיגל יהיה חלק מהן. אל תכריחו אותה לשתף אותו במשחקים שלה עם חברותיה, כדי שהאחריות להתנהגותו לא תיפול עליה. תנו לה לנהל חיים חברתיים נפרדים, ואז הסיכוי לפגיעה בה קטן. בברכה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים