בן 7 שונא דרמה...

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/10/2011 | 22:12 | מאת: אני

היי ליאת, ראשית שאפו על הפורום, את מעניינת מאוד. יש לי ילד מקסים בכיתה ב' שהוא תאום לאחיו שאינו לומד יחד איתו באותה כיתה. הילד מצטיין בלימודיו ואין לו בעיות חברתיות. כמו כן יש לט חוש הומור מפותח מאוד. אתמול התקשרו אלי מבית הספר לדווח לי שהוא במזכירות כיוון שהפריע בשיעור דרמה. לא הבנתי בשביל מה נועדה השיחה הזו ויותר מכך לא הצלחתי להבין את מטרת שיטת החינוך הזו.. יש לך רעיונות? אגב הוא מספר לי הכל בפתיחות ואמר שהיה לו משעמם אז הוא הציק \ המורה כעסה ושלחה אותו למזכירות...

לקריאה נוספת והעמקה
28/10/2011 | 18:55 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום לך, ילדים מצטיינים, שנונים ומצחיקים הם נקודות החן וכתמי האור בכל קבוצה אליה הם מגיעים, והלוואי שהיו לנו עוד כאלה. ובכל זאת, הומור מפסיק להיות חינני כאשר הוא פוגע באחרים, בא על חשבונם, או מפריע לסדר הציבורי... בית ספר הוא מסגרת היררכית, המתנהלת עם כללים ברורים, ודורשת מהתלמידים ציות וכבוד לסמכות. כאשר ילדים מפרים את הכללים, המערכת קוראת אותם לסדר, ומצפה מההורים לחזק את המסר גם בבית. נדמה לי שזו הייתה מטרת השיחה. לכן, גם אם נדמה לך שהבן שלך הגיב לשיעור משעמם במיוחד, רצוי לחזק אצלו את ההבנה שלהתנהגות בלתי מכבדת יהיו תוצאות בלתי רצויות מבחינתו. הניסיון מראה שכאשר הורים ומורים פועלים ומחנכים בשיתוף פעולה, ולא חותרים זה תחת מרותו של זה, יש פחות בעיות התנהגות. בשמחות ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים