מה לעשות?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

18/09/2011 | 18:45 | מאת: אמא לילדה בכיתה ז

ביתי החלה השנה לימודיה בכיתה ז. בחופש האחרון היא נתפסה מס' פעמים באינטרנט מצ'וטטת עם גבר בתכנים בלתי ראויים. הסברתי לה מס' פעמים על הסכנות שבעיניין, והיא הבטיחה לא לעשות זאת שוב. אך לצערי נתפסה שוב כשלא הייתי בבית, וכשהגעתי נתפסה. מאז החופש אסרתי עליה לשחק במחשב בכלל. מה לעשות עם ילדה שלא מכבדת הסכמים אישיים, כרגע היא בעונש, אני שוקלת להמשיך בו לזמן מה.

לקריאה נוספת והעמקה
19/09/2011 | 00:38 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, המחשב והאינטרנט, לצד מעלותיהם הרבות, נושאים עמם גם פוטנציאל מזיק ומסוכן, ממש כמו מגהץ, כיריים, בריכת שחייה ואופניים. כדי שנוכל ליהנות מיתרונותיהם ולהישמר מפגיעתם, נדרשת מיומנות. את המיומנויות אנו רוכשים בהדרגה, הן מתוך התנסויות והן בעזרתם ובהכוונתם של המנוסים מאיתנו. אני מסכימה איתך, וחושבת כמוך ככל הנוגע לצורך להגן על הילדים מפני פגיעה אפשרית ברשת, אבל לא בטוחה אשר לדרך. נדמה לי שמשחקי "חתול ועכבר", עם מושגים של "תופס" ו"נתפס" עלולים להפוך למאבק כוח וכבוד שבו כולנו מפסידים. כאשר את שוללת ממנה את המחשב לגמרי, את הופכת את בתך לכעוסה, מרירה ועויינת, מאחר שאינך מקפידה על מידתיות: העונש כבד מדי בהשוואה ל'עבירה'. במצב עניינים כזה, אנו עלולים להשיג תוצאות פרדוכסליות, העומדות בניגוד מוחלט לכוונותינו, ולגרום לכך שבהיעדר השגחה יגבר הדחף לעשות את מה שאסור. אולי טוב יותר היה להעביר את המחשב לשטח 'ציבורי' יותר בבית, ולהגביל את השימוש בו לשעות בהן את או בעלך בבית, כדי שתהיה מידה של פיקוח. תוכלו לנמק זאת עם רציונל חינוכי, וגם לשמור עליה מפגיעה, מבלי לפגוע בה ולעורר אצלה תחושות של עויינות ואי-צדק. מה את אומרת? ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים