איטיות או עצלנות?
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
ילדי בן ה- 8 וחצי לומד בכיתה ג, מתנהל באיטיות בעיניינים שדורשים את מעורבותו כמו: ארגון וסידור הבית, גם בכיתה בשנה שעברה היו מקרים בהם לא סיים להעתיק מן הלוח והיה עליו להשלים את הכתיבה בבית. בסידור מערכת הוא מתעכב, בארגון הציוד לבית הספר או כל ציוד אישי שלו הוא איטי. מה לעשות? אגב אין תחום בו הוא אינו איטי.
שלום רונית, כדי להגדיר ילד כאיטי, נדרשים 'סולם', נורמה או קריטריון אחר כלשהו שלאורו ייבחנו ביצועיו. איני יודעת מול מי את משווה אותו, ולאור מה את מציבה את הציפיות שלך ממנו. לטעמי, ילד בן שמונה וחצי אינו אמור להיות זריז ב"ארגון וסידור הבית", ומותר לו שיהיו מקרים בהם לא הספיק להעתיק מהלוח. כדי לדעת אם מדובר בבעיה אמיתית, תוכלי להתייעץ תחילה עם המורה שלו ולקבל את התרשמותה על תפקודו בביה"ס, ובמידה והיא מרגישה כמוך, יש לשקול אבחון פסיכו-דידקטי מקיף לאיתור הקשיים. בברכה ליאת