תרגום סיטואציות חברתיות

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/05/2011 | 18:38 | מאת: שרון

שלום, בני בן 5 וחצי בגן חובה. ילד חכם ונבון בצורה יוצאת מהרגיל, מאוד אוהב תחומי ידע שונים ובעל זיכרון מרשים. לדעתנו הוא סובל מתת ויסות תחושתי (צריך מגע חזק, ואף מגעו לעיתים חזק גמלוני מעט) - אנו לפני אבחון בנושא זה אך הגננת חושבת גם כי יתכן קושי. ילד מאוד חברותי ומאוד אוהב חברה משחק עם מספר חברים שבאים אליו והוא הולך אליהם רציתי להתייעץ בעניין מסוים הגננת טוענת כי לפעמים הוא לא מבין מה "מתאים" כך למשל היא נתנה דוגמא לפיה ביקש מקבוצת בנות בכיתה ג' לשחק איתם בבניה של בית בובות ונעלב כאשר סירבו. אני מודה שאנו תמיד מעודדים את ילדינו להתנסות בסוגים שונים של משחק ומאפשרים לו לנסות לחבור למי שמעניין אותו. האם יש לדעתך משהו מטריד בכך?

14/05/2011 | 18:07 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום שרון, הבנה של הקונבנציות החברתיות וכללי ההתנהגות נבנית בהדרגה עם הגיל וההתנסויות החברתיות. יש ילדים שמתקשים בהפנמת הכללים, ויש כאלה המתקשים ביישום שלהם בצורה מותאמת. גננות, מהיותן חשופות לקבוצות ילדים גדולות, מצליחות לאתר חריגויות בשלבים די מוקדמים ולהתריע עליהן עוד לפני שנוצרים פערים גדולים מדי. קשה להעריך מכאן אם יש משהו מטריד בהתנהגותו (הדוגמא שנתת באמת לא נשמעת מדאיגה במיוחד), ולכן עדיף להתייעץ עם פסיכולוגית הגן ולקבל ממנה הערכה והנחייה לגבי ההמשך. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים