ילד בן 3.6

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

02/02/2011 | 14:51 | מאת: מיקה

שלום, אודה לחוות דעתך. בני הבכור בן 3 וחצי בגן פרטי עם 11 ילדים. גננת וסייעת. היתה לנו אסיפת הורים והגננת סיפרה כי בני ילד מקסים תמיד מתנדב לעזור והיא נוהגת להציע שילד מקבל מכה או נתקל בקושי שאחד מהחבריו בגן יעזור בני לדברייה תמיד מתנדב אבל אז בתום העזרה- היא הגדירה זאת שהוא מתעלק (כך אמרה) על הילד ולמעשה הילד בסופו של דבר דוחה אותו. לדברייה ברגע שעוזר הוא אומר לו רוצה להיות חבר שלי וזהו הוא עליו. היא ראתה שילדים לפעמים לא רוצים לשחק איתו כי הם מפרשים זאת כאגרסיביות, היא מנסה לתווך כי בסה"כ לא אגרסיבי ואומרת לו שאם לא רוצים עוד עזרה שישחק לבד ויעזוב את הילד. היא ביקשה גם מאיתנו להסביר לו שאם הוא עוזר לילד בתום העזרה שישאל אותו אם צריך עוד עזרה ואם לא שיעזוב את הילד. אני חייבת להודות שלא ראיתי את זה עם חברים אבל אני סומכת על הגננת הותיקה. השאלה מה עוד אפשר לעשות כדי לעזורלו, אני כמובן לא רוצה שיהיה דחוי בגלל זה. גם ככה מעט ילדים בגן.

03/02/2011 | 14:15 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום מיקה, אחת המיומנויות החברתיות החשובות היא קריאת רמזים חברתיים, בהם גם שפת גוף ומחוות לא מילוליות. הילד שלך מתקשה, ככל הנראה, בזיהוי היבטים אלה בתקשורת החברתית, ואפשר לעזור לו בכך גם בבית. נסי לזהות מצבים בהם הוא לא קשוב למסרים שלך, ולחדד אותם. בדקי האם קורה לך שאת נעתרת לתכתיבים שלו כנגד רצונך, ובכך אולי תורמת משהו לקושי שלו להבחין בצרכי האחר. מוזר איך תמיד אנחנו מגיעים לנושא ה'גבולות' המפורסם, ולרלוונטיות שלו לתחומים רבים. אחרי הכל, גבולות מאפשרים קיום משותף, תוך התחשבות בצרכיהם של כל חברי הקבוצה/המשפחה. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים