ילד בן 6 - קשיי השתלבות בגן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

11/01/2011 | 10:23 | מאת: חן

שלום, בני בן ה- 6 נכנס השנה לחטיבה צעירה, בא משולבים ילדי גן חובה עם ילדי כיתה א'. כהקדמה, בני הוא ילד מאד חכם, אולי מכפי גילו, ילד לא פיסי, סף כאב מאד נמוך, נמנע ממשחקי כדורגל כדי שלא יבעטו בו, נמנע ממגלשות כי הוא פוחד, לא רוכב על אופניים וכו' (מתחילים בירור לגבי ויסות חושי). בכל מקרה, שנה שעברה עבר לגן חדש יחידי מכל הגן ותוך שבוע השתלב בצורה מדהימה. השנה קשה לו. מתחילת השנה קיבל אולי 2 טלפונים להזמנה אחה"צ, לא מעוניין בהזמנת חברים, למעט 2 ילדים שהיו איתו שנה שעברה, שגם הם לא חברי נפש שלו. עם בירור עם הגננת מספר פעמים, טוענת שהוא מאד פעיל ואנרגטי בגן, ילדים אוהבים אותו, לפעמים צריך את הלבד שלו, מחובר לילד אחד משנה שעברה. היא לא רואה שום סיבה לדאגה. התייעצה עם יועצת ביה"ס, שעל פי שאלות שענתה לה, אמרה כי לא נראית שום בעיית השתלבות. אבל בשם האלוקים, איך יכול להיות שמספטמבר השנה הוא לא מוזמן לילדים ולא רוצה להזמין או ללכת? אני ממש מיוסרת. נ.ב, מסר לי שרוצה להיות חבר של "החזקים" בגן, שהם כמובן לא מחשיבים אותו כי הוא לא משחק כדורגל, מגדיר עצמו "כמעט הכי גרוע בגן בכדורגל", נראה לי שהשנה שהכוח הפיסי מתחיל לבוא לידי ביטוי מאד קשה לו, כי החוזק של בני הוא בראש. כשאמרתי לו שהגננת מוסרת שהוא "מקסים" הוא ענה לי "כי אני תמיד יודע את כל התשובות לכל השאלות במפגשים". אגב, הילד טוען שטוב לו בגן. כי אנו שוקלים להעביר אותו לביה"ס אחר בתחילת השנה, שם יש לו שני חברים, מהם החבר הטוב שלו משנה שעברה. עזרו לי, מה לעשות?

לקריאה נוספת והעמקה
12/01/2011 | 23:34 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום חן, למרבה הצער, בעיות אינן נפתרות במעבר לבי"ס אחר, אלא אם מטפלים בהן עצמן. זאת אמירה כללית, אך רלוונטית גם במקרה שלכם. בנים שאינם 'פיזיים', עלולים למצוא את עצמם (לפעמים, לא תמיד) קצת מחוץ למוקד החברתי, בעיקר בגילאים בהם הכדורגל הוא העיסוק המרכזי, המאחד סביבו את חבורת הבנים ה"חזקים" (כפי שבנך קורא להם). עם כל ניסיוני לא ליפול לאמירות סטריאוטיפיות, ספורט הוא אכן מכנה משותף גורף כשמדובר בבנים, ואפשר לנסות לקרב את בנך לפעילות פיזית כלשהי, בהדרגה ועם הרבה עידוד. מעבר לכך, חשוב לעודד אותו לפתח את כל התחומים האחרים בהם הוא טוב, ולהרחיב את המעגלים החברתיים שלו בשעות אחה"צ, דרך חוגים הקרובים לתחומי העניין שלו. עד הבירור התחושתי, אני ממליצה להקשיב למה שהילד שלך אומר, ולהאמין לו כשהוא אומר שטוב לו בגן. מסתבר שיכול להיות טוב ביותר מדרך אחת... בברכה ליאת

13/01/2011 | 08:26 | מאת: חן

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים