ילדה "בעייתית"

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

15/11/2010 | 23:01 | מאת: I.A

שלום בת שלי בת שנתים ושמונה , הולכת לגן מגיל שנה וחודשיים , בגן הגננת/סעיית כל הזמן מתלננות אליה במיוחד בזמן האחרון , הן אומרות שלא יכולות להשטלת אליה היא לא מקשיבה עושה מה שהיא רוצה עונה להם בחזרה היתה לי שיחה כבר עם מנהלת שאמרה לי שהילדה כמו גוש עצבים כשמרימים אליה טיפה קול מתחילה לנשוך את עצמה לתלוש שיער לפני יומיים נתנה מכה ל2 ילדים (לפני זה לא אמרו לי שהיא מרביצה), המנהלת אמרה לי לפנות ליעוץ/טיפול דחוף ,היא הוסיפה אולי כדאי לתת לילדה טיפות הרגעה . בבית הילדה חד משמעית לא מתנהגת ככה נכון היא עקשנית ,מאוד פעילה לא תמיד מקשיבה מפעם הראשונה אבל אני מוצאת דרך בצורה רגוע להסביר לה .(לפעמים זה לוקח לא מעט זמן ומאמצים אבל זה עובד). היום כששאלתי מה הם עושים מנהלת הגן אמרה לי שכשהיא מאנישה אותה ואומרת לשבת על הכיסא הילדה מתחילה לבכות אומרת אמא.. אמא.. והמנהלת אמרה לה "עם התנהגות כזאת אמא לא תבוא לקחת אותך " ככה מדברים עם ילדה קטנה ??? שאמא לא תבוא לקחת אותה . מבקשת עזרתך ,אולי אני צריכה להחליף גן אולי הבעיה בגן אני כבר לא יודעת למי לפנות כשהתקשרתי לקופת חולים אמרו לי שרק מגיל 3 שנים ניתן לפנות ליעוץ פסיכולוגי .

16/11/2010 | 12:34 | מאת: אמא מזועזת

תחליפי גן דחוף!!!! אין ילדים בעייתים יש סביבה לא תומכת ולא מכילה ובמקרה שלך סביבת הגן שלה ממש אלימה נפשית! אני מזועזעת ממה שהילדה עוברת בגן ומסימני המצוקה שהיא משדרת (תלישת שיער ,פגיעה בעצמה ע"י נשיכות) ומתעלמים מהם במקום לעזור לה.

18/11/2010 | 20:58 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, גם בעיני ההתנהלות של הגן נשמעת בעייתית, אך אני מציעה לא לבזבז זמן על חיפוש אשמים, אלא לפנות לאבחון ב'מכון להתפתחות הילד' של קופת החולים שלכם, שבהחלט מטפל בילדים בגיל זה. כרגע, אני מבינה שיהיה לך קשה לבטוח בצוות הגן, ומצד שני, לא ברור כיצד בתך תגיב למעבר משברי כזה. בדר"כ אני חושבת שמוטב להוציא ילד ממסגרת בעייתית גם במחיר משבר זמני. בגלל התנהגותה הקיצונית של בתך, אני מציעה לא לגרום לה זעזועים עד לאחר האבחון. בברכה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים