התאפקות רק בגן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

05/10/2010 | 11:06 | מאת: ג'ני

שלום ליאת, ביתי בת שנתיים וחודשיים והיא גמולה מתיתולים מזה 3 חודשים. הגמילה עברה בצורה די טובה ואפילו בלילות היא כבר בלי תיתול ואין פיספוסים. הבעיה התחילה כשהיא חזרה לגן בתחילת ספטמבר, היא לא מוכנה לעשות פיפי בגן אלא אם כן אני איתה. היא מתאפקת יום שלם ולפעמים בורח לה. בתחילת השנה היא הסכימה מספר פעמים לעשות עם הגננות אבל עכשיו היא מסרבת בכל תוקף אפילו שהן מושיבות אותה באסלה היא לא עושה. אני חייבת לציין שוב שבבית המצב שונה לגמרי היא תמיד מבקשת גם אם אנחנו מחוץ לבית. אשמח אם תוכלי לעזור לי וליעץ לי מה לעשות כי אני יודעת שבמצב הנוכחי זה אלול לגרום לדלקות.

06/10/2010 | 02:06 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום ג'ני, אני מציעה להתייחס לשבוע הנוכחי כאל השבוע הראשון בגן. עכשיו, כשהסתיימו כל החגים, ואפשר לשמור על שגרה רציפה, גם הילדים הרגישים יצליחו להסתגל ולהתאקלם במסגרות, ולהתחיל להרגיש בבית גם בגן. אני חושבת שמספר ימים של התאפקות אינם מסוכנים לבריאותה, והעיסוק הרב בפיפי ("עשית או לא עשית") מיותר, ונושא איתו םוטנציאל מזיק להתעקשות ומאבק. מציעה להתאזר בסבלנות עוד מספר ימים, ולתת לה את הזמן לחזור לעצמה. אשמח אם תעדכני אותי ליאת

12/10/2010 | 22:53 | מאת: ג'ני

שוב שלום המצב רק הולך ומחמיר כניראה שעשינו מזה עיניין והיא עושה דווקא. עכשיו היא לא מוכנה ללכת בכלל לשירותים והיא מתאפקת ימים שלמים לפעמים בורח לה, היא פשוט בוכה וסובלת כל היום. בנוסף התחילו גם השתנות לילה לפעמים בלילה היא קוראת לי ואם אבא שלה בה אליה היא אפילו לא אומרת לו שיש לה פיפי היא פשוט בוכה "אמא אמא". אם הלילות אני יכולה להתמודד אבל במהלך היו אני לא איתה והיא סובלת מאוד. מה לעשות?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים