בני מכור לטלוויזיה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

21/09/2010 | 21:01 | מאת: ימית

שלום שמי ימית ואני אמא לשני בנים: הבכור בן 7 והקטן בן 3. בחופש הגדול בני הבכור הירבה בצפייה מול הטלוויזיה, דבר שגרם לו להתמכרות. הצפייה הממושכת בטלוויזיה גרמה לו לא לרצות לללכת למקומות שלפני כן מאוד עניינו אותו, כמו: ללכת לחברים, לים, לבריכה, לחוגים וכו. היום עם חזרתו לסולם הלימודים המצב החמיר: הוא לא רוצה ללכת לביה"ס בטענה שביה"ס משעמם, לא מוכן להכין שיעורים שמא יפסיד תוכנית בטלוויזיה, כשאני מכבה את הטלוויזיה הוא מתפרץ בזעם, משליך חפצים, משתולל, צועק ולא מוכן לעשות כלום!!! עד שאני לא אדליק בחזרה את הטלוויזיה. אני נואשת, בכל פעם שאני מגבילה לו את הצפייה בטלוויזיה ההתנהגות שלו הופכת לבלתי נסבלת. אנא עזרו לי למצוא פתרון. חשוב לי לציין שיש לו טלוויזיה בחדר, אך בחדר הוא בכלל לא צופה, כל התוכניות המוקלטות (ביס מקס), בסלון, ובלילה אני שמה לו טלוויזיה בחדר עם תוכניות של פעוטות וכך הוא נרדם מהר. אשמח לתשובה מהירה. ימית.

22/09/2010 | 00:50 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום ימית, הדעות ביחס לטלוויזיה והשפעותיה על ילדים חלוקות, אך נדמה שכולם מסכימים שגם תכניות איכות יש לצרוך בתבונה ובמידה. אני מציעה לנהוג בנושא זה כמו בנושא המזון שאת מגישה לבנך: אין לי ספק שלא היית מאפשרת לבנך להכריז על תפריט המורכב מממתקים בלבד, רק כי ככה בא לו. את זו שמכתיבה את הכללים בבית, ועל הילדים לכבד אותם ולנהוג לפיהם גם אם אינם מוצאים חן בעיניהם. כאשר הוא מגיב בהתפרצות אלימה, יש לטפל בה כמו בכל התפרצות אחרת, כלומר - התעלמות או הרחקה - זאת כדי לא ללמדו שכך יוכל להשיג דברים או להשליט את רצונו. שולחת לך כוחות ועידוד, וברכת גמילה קלה ומהירה ליאת

22/09/2010 | 22:20 | מאת: ימית

ליאת שלום תודה על התשובה המהירה והעידוד. אני חייבת ליישם את הצעתך: פשוט להכתיב את החוקים והכללים בבית ולעמוד בהם. חג שמח וברכת שנה טובה.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים