התנהגויות שליטה, משהו אחרון

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

20/09/2010 | 14:48 | מאת: גלית

נזכרתי בעוד משהו פעוט- אני מאחרת כמובן לעבודה בגלל ענייני הלבוש, והיא החלה גם לפחד מחלומות, "אמא עשיתי בלילה חלום וקראתי לך (היא אכן קראה לי והרגעתי אותה), אני לא רוצה שחלומות יבואו אליי יותר"- אמרתי לה שיש חלומות יפים ואני מקווה שיהיו לה חלומות יפים אבל בלילה אם משהו יקרה אני אקח אליי את כל החלומות הלא טובים ואוציא אותם החוצה מהחדר" וכך עשיתי בלילה האחרון כשפחדה,והיא שבה לישון מייד אולי זה גם קשור? אני ממש מאריכה אני יודעת, אבל נראה לי חשוב לתת מה שיותר מהתמונה, זהו סייתי, תודה!

21/09/2010 | 21:03 | מאת: חן

אז ככה, כיוון שאני חוויתי אותו הדבר בדיוק אמליץ לך לעשות כמוני: אחר צהריים אחד נינוח באוירה נעימה אמרתי לבני: אתה כבר גדול בן 4 גן של בוגרים אני גאה בך וסומכת עלייך. אני רוצה שהבקרים שלנו יהיו יותר נעימים ומתאימים לילדים בוגרים אתה מסכים איתי שככה לא נעים לצאת לגן?. כמובן שהסכים ורצה לשנות שיהיה "בוקר של כייף" ואז החלטנו יחד להכין טבלה שתעזור לנו להתארגן. ביחד חשבנו מה צריך לעשות בבוקר והוא החליט מה לעשות קודם ואיך (מתי לצחצח שיניים מתי לשתות חלב ואיפה נניח את הבגדים שבחרנו ומתי לבחור וכו'..) רשמנו בבריסטול גדול והוא הוסיף ציורים כדי שיוכל להבין מה כתוב. אמרנו שזה ההסכם שלנו לבוקר של כייף. תלינו את הבריסטול על הקיר ועשינו מזה רעש גדול הראינו לסבא וסבתא לחברים השווצנו וכו'... וזה הצליח נתתי לא תחושה של שליטה (כי הוא החליט) כל הזמן כל בוקר הזכרתי לו שהוא החליט וזו היתה החלטה מעולה של גדולים וכו'.. ואם צריך עוד דחיפה קטנה אפשר להגיד: בוא ניראה אם הבוקר יצליח לנו בכייף כשתחזור מהגן אתן לך הפתעה (משהו מהחנות של הכל בשקל...) וכמובן לעודד והרבה חיזוקים טובים אם הצליח. ובקשר לחלומות הרעים אני תמיד אומרת לבני: תחשוב כשאתה במיטה מנסה להירדם על משהו טוב שקרה לך היום ותחלום עליו בלילה. גם עזר.... מקווה שעזרתי בהצלחה.

22/09/2010 | 00:14 | מאת: ליאת מנדלבאום

שוב שלום גלית, אני חושבת שהרעיונות של חן מצויינים, וכל משפחה צריכה לנסות ולהפעיל יצירתיות כדי לצלוח ימים/שעות/לילות של משבר. אפשר ליצור "לוכד חלומות" או לקנות את הערכה החביבה הנמכרת בחנויות. בעניין הבגדים בבוקר, אני מציעה לסגת לחלוטין ממאבק בנושא, ולאפשר לה, מראש, ללבוש מה שהיא רוצה, ובלבד שתעמוד בזמנים ולא תתעכב יתר על המידה. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים