ילד מבודד חברתית

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

27/07/2010 | 22:42 | מאת: אמא שכואב לה

שלום, בני בן 11, לפני שנתיים עברנו דירה והוא נאלץ להיפרד מהחברים הקבועים שלו, שלפעמים הוא איתם בקשר טלפוני ונפגש עימם אבל רק בחופשים ועקב המרחק הרב זה לא קורה הרבה. חבריו מביהס הקודם מאוד אוהבים אותו והוא מאוד אוהב אותם. בביהס החדש נכנס בני לכיתה בה הרוב הגדול של הבנים הינם ילדים אגרסיבים שנוטים להעליב ולהכות את הילדים החלשים ולכן בני אינו מעוניין בקרבתם. אציין שבחודש הראשון ללימודים בביהס החדש דאגו ילדיי כיתתו להעליבו בפומבי ופגעו בו רגשית בצורה חמורה ביותר עד כדי כך שפחד להסתובב ברחוב שמא יתקל בהם, דבר שלא טופל ע"י צוות בית הספר. כרגע בחופש הגדול בני נטול חברים לחלוטין, אומנם משתתף בקייטנה שבה משתתפים ילדים שלא בכיתתו אך לאחר הקייטנה שוהה כל היום בבית, מתוסכל ולא פעם בוכה. שאלתי היא מה אני יכולה לעשות כאם לעזור לו לצאת ממצב זה? האם להשאיר את המצב כמו שהוא ולתת לו להתמודד ולמצוא את החברים שמתאימים לו או להתערב? אם להתערב כיצד. בני הוא ילד מאוד טוב ונבון, מנומס ואינו אוהב אלימות כלל וכלל. תודה

28/07/2010 | 03:54 | מאת: שרית

אני כל כך מבינה לליבך. אני חושבת שהנושא נוגע בפחדים העמוקים ביותר של כולנו לגבי ילדינו. חשבת אולי ללכת עם הילד לטיפול אצל עו"ס קלינית או פסיכולוגית לילדים כדי לקבל הכוונה ואולי לעור לילד לעבד את המ שקרה ולראות אילו כוחות עומדים לזכותו שעדיין יוכל לעשות בהם שימוש? מה לגבי חוג כלשהו שבו יוכל להכיר עוד ילדים מעבר לאלה שבכיתתו?

28/07/2010 | 16:46 | מאת: אמא שכואב לה

זה מאוד קשה לראות את הילד, הוא משתתף בחוגים ומצטיין בהם, הילדים מאוד אוהבים אותו כי הוא ילד באמת טוב לב ומי שמכיר אותו יודע להעריך אותו אבל הוא חסום, הוא פוחד לרכוש חברים שמא ייפגע שוב בגלל מה שעשו לו הילדים בכיתה. לגבי טיפולים פסיכולוגים אני משתדלת כרגע להימנע מזה משום שזה פתאום ידליק לו נורה אדומה שמא הוא לא בסדר וזה לא מתאים עכשיו.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים