כיתה א'?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

13/12/2009 | 13:05 | מאת: a

שלום, בני הוא בן 5.5 ונמצא בגן חובה שפתי בשל עיכוב שפתי. צוות הגן מדווח על שיפור והתקדמות מהירה של בני. לבני יש כרגע בעיה של חרדה מקבוצות גדולות של ילדים ולכן לרוב לא משתתף בימי הולדת, עומד בצד. לא משתתף בפעילויות עם ילדים שלא מכיר. הם ממליצים על עלייה לכיתה א', כיתה קטנה. ואני שואלת אם מבחינה לימודית אין לו בעיה, הוא למשל שולט באותיות, מספרים וכד'. האם הבעיה החברתית היא באמת סיבה להכניס אותו לכיתה טיפולית? או שיש פתרון אחר? תודה

לקריאה נוספת והעמקה
13/12/2009 | 15:08 | מאת: ליאת מנדלבאום

שלום רב, כמו שאת ודאי יודעת, ההיבט האקדמי הוא רק אחד מתוך מספר תחומי התפתחות, אותם יש להביא בחשבון כאשר נבחנת הבשלות לביה"ס. אני חושבת שצוות הגן השפתי, שהוא מיומן ומנוסה מאד, מכיר טוב יותר את בנך, ואת ההשלכות שיהיו לביה"ס על התפתחותו ותפודו של בנך. לתפיסתי, דעתם ועצתם כבדות משקל וחשובות הרבה מעבר לשלי בעניין זה, וכדאי להקשיב להם. אני רוצה להזכיר לך שהמעברים בין החינוך הרגיל למסגרות המיוחדות הוא תמיד דו-סטרי, ויכול להיות שכיתה קטנה בשלב ראשון תבטיח השתלבות טובה ו'חלקה' יותר בהמשך. הקשיבי למומחים ולמנוסים (אבל גם לתחושות הבטן שלך), ופעלי בהתאם. כך את מקטינה משמעותית את הסיכון לנזקים. בהצלחה ליאת

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים