בן 3- בעיה חברתית?
דיון מתוך פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים
בני בן ה-3 התחיל לדבר ממש רק בגיל שנתיים וחודש. כיום אומר משפטים ,נראה שמבין הכל, ,בעל זיכרון מדהים ברמה של זכירת עשרות סיפורים/שירים/קלטות בע"פ , כל האותיות ,מספרים עד 20 , מצייר צורות הנדסיות ואף פרצוף. אתמול דיברתי עם הגננת והיא העלתה מס' נקודות ששמתי אליהן לב אבל לא יחסתי להן יותר מדי חשיבות כי חשבתי שיעבור עם הגיל: לפעמים כששואלים אותו שאלות הוא עונה "לא לעניין" למשל כל יום אוכל בגן רק עוף וכל יום משחק עם אותה ילדה בפינת בובות, כל שבוע יש לאותו הילד יומולדת בגן...לפעמים עונה על שאלות רק ב- "כן". דוגמא: איך היה בגן? תשובה: "כן" . אבל בפעמים אחרות עונה מצויין: במה נשחק? בפאזל של החיות. מה אתה רוצה לאכול? - מעדן. וכ"ו. הגננת מספרת שכשיושבים בריכוז בהתחלה הם עושים שירי אצבעות ודיקלומים והוא מאוד אוהב, כשמתחילה השיחה הוא מאבד עניין , נשכב בספה או מסתובב והיא צריכה להחזיר אותו כל פעם מחדש (יושב קרוב אליה). הוא לא מנהל שיחות ענייניות איתה או עם ילדים אחרים בד"כ ,בנוסף הוא ממעט לשחק עם ילדים,מאוד אוהב לשחק עם עצמו,לדקלם, לשיר ...בעיקר בגן. בבית מאוד אוהב פאזלים,לצייר ומשתף איתי ועם אחותו בת החצי שנה פעולה נהדר. אם ילדים באים לעיתים משחק איתם ולעיתים לא (תלוי מי הילד), כך גם עם משפחה.הוא לא אוהב שמנשקים אותו בפנים, נותן את המצח או הראש לנשיקה,מעדיף חיבוקים. האם זה מעיד על בעית ויסות תחושתי או שבאמת הגיל יעשה את שלו? מאוד מדאיג אותי שבגלל שהוא לא מתקרב לילדים הוא יהיה מבודד. תודה רבה על ההתייחסות, גליה
שלום גליה, קשה לי להעריך במדויק במה מדובר, מאחר והתיאור שלך יכול להתפרש כפיזור וקושי למקד קשב או כאיזשהו קושי ממקור התפתחותי. אם הגננת מרגישה משהו חריג, אני מציעה לבקש בדיקה במכון להתפתחות הילד ולהירגע. תוכלי לבקש מהגננת לכתוב כמה מילים שיוכלו לסייע לצוות במכון להתמקד בקשיים הספציפיים. זכרי שגם אם מאתרים מוקד קושי, ככל שההתערבות מוקדמת יותר כך עולה הסיכוי שהדבקת הפערים תהיה טובה ומהירה יותר. בהצלחה ליאת