בת 17.5 התנסות מינית?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/02/2024 | 08:25 | מאת: אודליה

בתי בת 17.5. בכורה מבין 3 אחים. לפני מס' חודשים נחשפתי למכתבים שמצאתי אצלה במגירה. המכתבים מיועדים אליה ובעלי אופי רומנטי. חלק מהמכתבים נכתבו ע"י חברה שלומדת איתה וחלק מהמכתבים נכתבו ע"י ילד שלומד איתה. בשני המקרים בתי השיבה ושיתפה פעולה עם ההתכתבות. אציין כי גם את הילד וגם את הילדה אני מכירה ומעת לעת הם אף מגיעים אלינו הביתה במסגרת הגעת מס' חברים של בתי כקבוצה. אני מתקשה ליצר מול בתי שיח פתוח על מנת להבין מה קורה בשתי הסיטואציות ובפעם היחידה שניסיתי לגשש היא נאטמה ונסגרה ומאז איני יודעת מה לעשות. כאמא אני רוצה להבין אם מדובר בהתנסות מינית וסקרנות של הגיל או שבתי כבר גיבשה נטיה מינית ועכשיו מתנהלת בתוך 2 מערכות יחסים שמבקשת לבדוק מה "עובד" יותר. מבקשת את ההכוונה שלכם כיצד אוכל לפעול להמשך וכיצד ניתן ליצור שיח מול בתי בעזרת כלים שאולי טרם נחשפתי אליהם.

הי אודליה, אני שומעת שאת מחפשת ללמוד "כלים" כדי לקבל תשובה לשאלה שמעסיקה אותך ושאולי מעוררת בך חרדה. אני כבר אומרת לך שאם זו תמשיך להיות המוטיבציה שלך - להרגיע את החרדה שלך עצמך - אף כלי לא יעזור לך בשלב זה... ביתך תרגיש את המוטיבציה החבויה ולא תשתף פעולה. אם מערכת היחסים בינך לבין ביתך אינה כזו שמאופיינת בפתיחות ובשיתוף (שהרי גם חדרת לפרטיותה כדי ללמוד עליה) הרי שאם ברצונך לשנות את אופי מערכת היחסים, תצטרכי לעשות הרבה מאוד עבודה עצמית כדי לבנות או אולי לתקן תשתית רעועה של מערכת היחסים בינכם. שיחות עם פסילוג/ית קלינית או כל מטפל מוסמך יוכלו מאוד לעזור לך במטרה חשובה זו. בברכה, ירדן

26/02/2024 | 14:44 | מאת: אודליה

תודה רבה על התשובה. אציין שבתי לא יודעת שאני ראיתי את המכתבים, עד גיל 16 הייתה מאוד פתוחה ומשתפת ופתאום מאוד נסגרה והפסיקה לשתף.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים