התנהגות ילד בן 4.5 בגן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

31/12/2023 | 08:14 | מאת: דניאלה

בס"ד שלום רב, הבן שלי בן 4.5 , ילד יחיד, הגננת אומרת שיש לו קושי בשיח רגשי עם חברים, יש לו חבר מהגן בשנה שעברה שהוא ממש קשור אליו ומשחק איתו ועוד ילדה שאוהב לשחק איתה אך לא כל כך משחק עם שאר החברים ומשתף אותם וגם היא אמרה שהיה מקרה שילד דחף אותו שהוא ישב על הבימבה והוא קיבל מכה . הוא אמר לגננת "לא כאב לי", היא אומרת שהיא קראה לשניהם על מנת שהילד יגיד סליחה מאחר וזה לא תורו לשבת בבימבה והבן שלי חשש לגשת אליה ואמר שלא כאב לו בכלל..והיא ראתה שהוא כמעט מתחיל לבכות. גם בבית שמקבל מכה הוא מיד אומר לא כואב לי וכועס אם אני ניגשת לשאול אם הכל בסדר? או חוששת לשלומו. זו תגובה נורמלית? מה נדרש כדי לעזור לו?

הי דניאלה, אני מציעה לך להתמקד בלתווך לו את עצמו, את רגשותיו, את רגשות האחר - עד כמה שניתן. בכל סיטואציה, אם את מזהה רגשות, תמללי אותם למשל - אני רואה שאתה קצת לחוץ/חושש...בוא אני אעזור לך להרגע. אני רואה שאתה כועס...אתה צודק, זה באמת היה לא צודק - וכד'. בנוסף, אני מתרשמת מאיכות מעט חרדתית, נסי לפעול כדי לעזור לו להרגיש יותר בטוח. לגבי עניין ה-לא כואב לי - ממה את דואגת כאן? הדגשת דווקא את המשפט הזה. כיתבי לי שוב אם תירצי, ירדו

08/01/2024 | 13:31 | מאת: דניאלה

תודה רבה על המענה , אני אעבוד איתו על לתווך לעצמו את רגשותיו ורגשות האחר כמו שהמלצת . בנוסף התרשמת מאיכות מעט חרדתית , האם זה לגביו או לגביי ? ומה מומלץ לגבי הנושא שהוא מתעלם מכאב , מתי שמקבל מכה לדוגמה או שילד דוחף אותו בגן ונפל בסיטואציות האלו הוא לא בוכה למשל ומתעלם מהכאב או משאלה האם כואב לך משהו .. אני לא התייחסתי לכך עד כה. רק שהגננת בגן שלו הדגישה את הנושא שזה משהו שלא תקין לדעתה שהוא לא אומר שקיבל מכה או דחפו אותו, כל מה שקשור בכאב הוא ישר אומר לא כואב לי וזהו .

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים