האם התנהגות זו לא תקינה?

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

26/09/2023 | 00:12 | מאת: גליה

היי, בני בן 3.6 בחינוך ביתי איתי בבית יחד עם אחותו בת ה2.6 (הפרש שנה). בני מאז ומתמיד היה סופר מפותח לגילו, ידע לדבר וללכת מגיל 9 חודשים, היה מבין הומור, ילד שנון וחכם באופן מרשים. בעלי מידי פעם מסתובב ערום בבית ליד הילדים, עם הזמן יצא שהבן שם לב לזה והתחיל לשאול שאלות. לצערי הרב, עם הזמן התפתח בינהם מעין הומור בנושא הזה, הם קוראים לכל איבר בשם מסוים. לדוגמא: הבן אומר לבעלי- אני רוצה גדול כמו שלך. תראה אבא גם שלי גדול. והבן לקח את זה קיצוני שכעת באופן הומוריסטי לא מפסיק לחשוף בבית את איבר מינו, לקרוא לאיבר מינו בשמו, למשל ״לולו״ , ואומר לפעמים לי ולאחותו ״בואו תראו איזה גדול לולו״ וצוחק, אומר ״לולו הולך להיות גבוה עד השמיים״ ״בואו תראו איך עומד לי״ ובעיקר כשבעלי מגיע מעבודה הוא ממש סביב זה בדיבורים בוטים בלי סוף. גם בחוץ בגינה וגם בבית. מרגישה שבעלי בלי מודעות עצמית למעשיו שגא בחינוך איתו בנושא הזה ועכשיו איבדנו שליטה בנושא. איך עלינו לנהוג איתו? להביע כעס ולהעניש אותו בחדרו בכל פעם שמדבר באופן בוטה וחושף את איבר מינו? מציינת שלפעמים גם מסתובב ערום בבית ולא תמיד שם עליי כשאני מבקשת שישים תחתונים. אשמח לעצה טובה, וחוות דעת מכיוון שמדובר עוד בעולל.(למרות שמתנהג וחכם כמו ילד בן 6-7) תודה רבה.

26/09/2023 | 01:19 | מאת: גליה

מלבד זה שמסבירה לו שבולבול זה איבר פרטי וצנוע שמותר לך לעשות בו כרצונך רק בחדר שלך לבד ובמקלחת ובשירותים. איך אני אמורה להגיב שהוא חושף אותו בגאווה לעיני אחותו ולעיניי סתם ככה? לומר לו שיכנס לחדר לחשוב על ההתנהגות הזו? מלבד זה מוסיפה שלדעתי הבן החל לשים לב לכל זה בגללי, שגיתי והייתי מעירה לבעלי ליד הילדים על היותו ערום, היתי אומרת לו לידם ״למה ילדים קטנים צריכים לראות בולבול של מבוגר, זה הטרדה תתלבש עכשיו״ והיו רואים אותנו מתווכחים בנושא.

הי גליה, אני מציעה שכולם בבית, ללא יוצא מין הכלל, תתחילו ליישם על עצמכם את כללי פרטיות הגוף. אין טעם להעביר לו מסרים מילוליים לגבי פרטיות כשהאב מסתובב ערום לעיני כל בבית. כמו כן חשוב שהמסרים הללו יגיעו ממך ומהאבא במידה שווה, באותו האופן ובאופן עיקבי. בברכה, ירדן

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים