בת 1.5- הסתגלות לגן

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

25/10/2022 | 00:53 | מאת: אנונימי

שלום ביתי בת ה1.5 הייתה איתי בבית עד כה. הייתה לעיתים נדירות בסיטואציות עם הרבה אנשים. נשארת רק אצל סבתא לעיתים ל4-5 שעות בכיף גדול. נכנסה לגן לפני שבוע. אני עושה הכל ממה שקראתי שנדרש- חפץ מעבר, להסביר לפני, טקס פרידה קצר ואסרטיבי, לשדר ביטחון וכד') בכל אופן, השאלה היא אם בכל זאת יש בכי היסטרי שלא מפסיק לבכות 10 דקות ומעלה ואף אחד לא מצליח להרגיע אותה, תוך כמה זמן ממליצה לקחת את הילדה כדי לא לעשות לה נזק? והאם יכול להיגרם נזק של חוסר בטחון בהורה או סטרס?

הי, אני אכתוב לך את דעתי ומקווה שלא תכעסי עלי... התגובה של ביתך התינוקת לגמרי טבעית ובריאה. היא קשורה ורגילה לאמא, לבית..לחום ולטיפול הזה שאין לו כל תחליף. מה שפחות טבעי הוא שתינוק צריך להיות מופרד מאימו למשך כל כך הרבה שעות כה מוקדם בחייו. אני מבינה את הכורח ואת המציאות בעידן הזה, עם זאת להערכתי נכון יותר יהיה שאת תוכלי לשהות איתה שם כמה זמן שצריך עד שתרגיש שהיא נקשרת לדמויות שם והבכי בפרידה מצטמצם באופן משמעותי מאוד.זה יעיד על כך שהיא כבר מרגישה יותר בטוחה שם. בהצלחה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

31/10/2022 | 13:31 | מאת: אנונימי

תודה רבה על הכנות. אני לגמרי מסכימה עם כל מה שכתבת. גם בעד להישאר איתה עוד בבית כמה שצריך,אך בעלי חולק עליי. וגם עברתי כבר מספר גנים שלא תאמו את הגישה החינוכית שלי, שראו בילדים "ילדים בוכים ומפונקים".. או כך הרגשתי לפחות. בכי הוא טבעי לגמרי, ועוד בעת פרידה בייחוד שהקשרות בין האם לילדה היא הקשרות טובה. ואני מנסה להסביר לגנים שאני מעוניינת להישאר עד שתהיה היקשרות לפחות מנימלית, בין המטפלת בגן לבין הילדה, אך לא מצאתי גן שמאפשר הסתגלות כזאת. מקסימום נותנים 1-3 ימים בודדים לצערי כל יום 1-1.5 שעות מקסימום :( ובזמן הזה לא ניתן לייצר היקשרות לדעתי.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים