ילדה בת 5 וחצי בגן חובה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

12/09/2021 | 22:43 | מאת: נטע

הבת שלי בגן חובה. ילדה בריאה, חכמה ומלאת שמחת חיים וחברותית מאוד. אני מבינה ממנה שהיא לא כל כך מתקבלת בגן. היא אומרת שלא שיחקו איתה שאומרים לה שתלך וכו׳. היא ילדה מאוד חברותית ברמה שהיא לא מפסיקה לדבר עם אנשים שמתיישבת לידם. רואה אנשים שהיא מכירה היא ישר עושה להם שלום. אני בתור אמא משתדלת לתת לה פידבקים חיוביים שהיא חכמה ומדהימה. היא קצת מרדנית בבית, לא הולכת לישון כשמתבקשת לעשות זאת, לא מצחצחת שיניים יש שאומרים לה הרבה פעמים. הייתה תקופה שהייתי צריכה לשכנע אותה להתקלח כי לא הסכמתי לה להישאר לשחק כל פעם בתוך האמבטיה. כיום היא אפילו לא מבקשת יותר לשחק שם. לרוב אין לי זמן לשחק איתה בזמן איכות עם עוד ילד בן שנתיים לציין גם שהיא מקנאה בו ( נתת לו ראשון קרטיב / מים ולא לי וכו מאז אני נותנת לה ראשונה הכל) אני באמת משתדלת להסביר לה שהוא קטן שצריך לעזור לו. היא בוכה המון כשהיא עם בנות דודות בבית . ״היא לא נותנת לי אופניים״ ״היא אמרה לי שהשמלה שלה יותר יפה״ ובוכה מכל דבר. היא מנסה להוביל משחקים וכשלא זורמות איתה האחרות היא אומרת שלא טוב לה. הגננת אומרת שהיא לא בוכה בכלל בגן וכן משחקים איתה ( אני מניחה שהיא לא שמה לב לכל מה שאומרים לה למשל שלא רוצים לשחק איתה). חשוב לציין שהיא מפונקת ומקבלת הכל בבית. היא מדברת 3 שפות ( שפת אם רוסית. עברית ואנגלית מהטלווזיה) ולדברי הגננת היא מאוד חכמה ויודעת מעבר למה שמצופה ממנה. אשמח אם תוכלו לענות לי של שלושת השאלות- 1. האם זה קשור לחינוך שלנו מהבית בוכה כל פעם בתוך הבית ולא בגן? 2. האם זה קשור אלינו אנשי הסביבה שלה שלא מקבלים אותה כל כך בגן לדבריה? אולי כי אין לי זמן לשחק איתה ולדבריה משעמם לה תמיד לבד כי אין אף אחד בגילה בבית והיא צופה בטלוויזיה תמיד. 3) איך ניתן לחזק אותה?

שלום לך, הלתרשמותי - ביתך זקוקה נואשות לזמן איכות איתך. להרגיש שהיא רצויה אצלך, שאת נהנית מנוכחותה, שאת רוצה להיות איתה ולשם כך יש לפנות לכך זמן - ברמה היום יומית. בין לבין ביום יום - להיות אמפטית אליה, גם אם לא למלא את כל בקשותיה, לפחות למלל את הצרכים שלה את רגשותיה וכו'. היא צריכה להרגיש נראית, מובנת ונאהבת. אם היא לא מקבלת מספיק את כל זה - היא תהפוך להיות ילדה שמרגישה שהיא צריכה להילחם על כל דבר - ואלו ילדים שבמוקדם או במאוחר נתקלים בבעיות חברתיות. לשמחתך עדיין מספיק מוקדם לתקן :) כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

15/09/2021 | 15:00 | מאת: נטע

תודה. דיברתי עם הגננת בדיוק והיא סיפרה שהילדה התחילה לבכות בגן. למשל היום התחילה לבכות בתחילת משחק זיכרון כי עדיין לא מצאה התאמות. היא הציעה לי טיפול רגשי של הגן. אני חוששת שהמצב החברתי והרגשי שלה חמור. הבנתי מהגננת שיש שם שלישיית בנות שהיא מאוד אוהבת לשחק איתן אבל היא מחליטה על משחק תופסת והשאר על מחבואים והיא הולכת לגננת שלא משחקים איתה. האם זה מצב שניתן לתקן רק בתוך הבית? למלא את כל מה שרשמת למעלה יפתור את הבעיה? אשמח למסקנות על מה שהוספתי ולעוד הכוונות כיצד ניתן לעזור לה. האם את מקבלת ילדים באופן פרטי? אם כן היכן?

15/09/2021 | 15:03 | מאת: נטע

בנוסף, מדובר על ילדה באמת חכמה והבנתי פעם אחת שאצל ילדים אינטליגנטיים יש בעיות רגשיות. האם זה יכול להיות גם המצב?

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים