משחקי אסוציאציות אצל ביתי בת ה 5

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

24/03/2019 | 10:53 | מאת: משה

שלום, יש לנו 2 בנות, 8 ו 5. בת ה5 מאוד אוהבת משחקי אסוציאציות. כל יום היא מבקשת. לפעמים היא רוצה להיות התינוקת שלנו אבל לרוב היא רוצה להיות כלב. וזה אומר שהיא מחכה פעולות של כלב. ללכת על 4 ולעשות קולות. השאלה שלי היא מדוע. על איזה צורך זה עונה לה? מודה שלפעמים זה מדאיג אותי. תודה, משה.

לקריאה נוספת והעמקה

שלום משה, אתה מתכוון למשחקי דמיון ותפקידים. לפני שאענה לך, מדוע הדבר מדאיג אותך? אשמח אם תפרט בדיוק אילו התנהגויות מעוררות בך פליאה או דאגה. ירדן

29/03/2019 | 18:25 | מאת: משה

היי ירדן, תודה על תגובתך. זה מדאיג אותי כי נדמה לי שחסרה לה תשומת לב מאיתנו ההורים. ואני שואל את עצמי האם אנו ההורים לוקים בזה. האם אנו נותנים לילדתנו הגדולה יותר תשומת לב. בנוסף אשתי יצאה לעבוד אחרי הרבה שנים ולפתע יש פחות זמן הורים. ההתנהגות שמעוררת אצלי דאגה היא עצם ההתחפשות לכלב. אני לא זוכר שעם ילדתי הגדולה זה היה כך. נראה לי שזה לא רגיל. תודה, משה.

הי משה, מה שאתה מתאר (זמן הורים מופחת) בהחלט נשמע כמו משהו שצריך לתת עליו את הדעת ולמצוא דרך לבלות יחד זמן איכותי יותר במסגרת האפשרי. לגבי ההתחפשות לכלב. עצם העניין אינו בעייתי, אם הייתה מתחפשת לנסיכה לא היתה מתעוררת בך שום תהיה אני מניחה. נסה אולי להבין איזה מין כלב היא מגלמת..האם הוא כלב ממושמע, מפחיד, נטוש...נסה ללמוד על עולמה הפנימי דרך השתתפות והתענינות אקטיבית במשחק, זה בטח יניב לך יותר מידע מאשר ניחושים שלי לגבי העניין:) אז שחק איתה..כך גם תלמד עליה יותר, גם תבלה איתה זמן שהוא באמת איכותי וגם בתקווה תצליח להנות קצת. בשמחות, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים

01/04/2019 | 09:52 | מאת: משה

היי, הכלב הוא קטן, ממושמע ומחפש תשומת לב. היא נובחת לעברי, בעדינות עם עיני עגל :) תודה ירדן, אשתף עם זה יותר פעולה. משה.

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים