שאלה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

01/03/2019 | 17:15 | מאת: הדר

היי ירדן אומרים שעונשים זה דבר שגוי-אבל איך הילד/ה במיוחד בגילאים צעירים 3-6 יילדו שיש השלכות להתנהגות הלא נאותה שלהם? בלי עונשים איך הם יידעו שיש דבר שנכון ודבר שלא נכון לעשות? הרי כהורים אנחנו רוצים שהילד יעשה מה שאומרים לו בלי להתווכח ,להשתולל,ולעשות סצנה של בכי והשתפכות על הריצפה,אנחנו (לפי דעתי) לא מחוייבים להסביר תמיד לילד למה אנחנו מבקשים ממנו לעשות דברים,רוצים שיעשה בלי לתת הסבר על כל דבר. ברור שהילד ייבחן את הגבולות ,אבל בלי עונשים איך הוא ילמד אז שהגבולות שהוא בוחן נחצו ? אם אני מבקשת מהילד להפסיק לשחק בגן בחוץ,או לשחק את המשחק שהוא שיחק בו והוא לא מסדר, או גרוע מזה,הוא מרביץ לילדים אחרים,אז העונש הוא שהוא לא יקבל את מה שהוא רוצה בהמשך נכון? זה עונש שיילמד אותו שהוא לא יקבל את כל מה שהוא רוצה אם הוא מחליט לא להקשיב לי או לעשות מה אני אומרת לו. מה דעתך בעניין? תודה

לקריאה נוספת והעמקה

הי הדר, אני חושבת שכבר ניסיתי לענות לך על השאלה הזו באי אילו דרכים (ואם זו לא את, ראי כמה שאלות מטה, שואלת בשם הדר גם כן) ואני חושבת לצערי שלא תצליחי למצוא במדיום הזה מענה שיספק אותך. העניין שאני מנסה להעביר הוא שמדובר בגישה ובעמדה, יותר מאשר בעשייה כזו או אחרת. את הכלי ניסיתי להעביר אבל אם זה לא מתיישב מספיק טוב על עמדה חינוכית/הורית, יהיה קשה ליישמו. תמיד יש את האפשרות לפנות למטפל רגשי מוסמך של ילדים, ולדסקס מעט את הנושאים ההוריים האלה שבתקופות מסוימות במיוחד מהווים לכל הורה אתגר. בטוחני שתוך כמה שיחות בלבד תרגישי יותר מסופקת. בברכה, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגית קלינית מומחית ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044 .

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים