ילד בן 9 עם הפרעת שינה

דיון מתוך פורום  פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים

17/04/2018 | 03:49 | מאת: הילה

שלום רציתי להתייעץ בבקשה. בני בן ה9 כבר קרוב לשנה שמתעורר בלילות. הוא מתעורר, אומר שמפחד אני מלווה אותו למיטה והוא נרדם. פעם הוא לא היה נרדם והיה מגיע שוב ושוב. היום הוא מתעורר אני מלווה למיטה והוא נרדם. אין לילה שהוא לא מגיע. ניסיתי להבטיח דברים, ניסיתי לדבר איתו ניסיתי לתת לו לישון עם אור, אפילו אחותו הקטנה עברה לישון בחדרו. אך עדין התופעה ממשיכה. מתעורר אומר שמפחד אני מלווה אותו למיטה והוא נרדם. מה ניתן לעשות? יש לי תינוקת בת חודש בבית וזה פשוט קשה.

17/04/2018 | 03:53 | מאת: הילה

חשוב לי לציין שהילד מאוד פופולרי בכיתה, סיום אין לו בעיה להישאר לבד. הוא ילד מאוד שמח ואנרגטי. הוא פשוט מתעורר בלילה והלחץ מזה שהוא ער ומה שמגיע אותו זה להגיע אלינו כדי שנלווה אותו למיטה.

הי הילה, הייתי מתחילה בלנסות להבין מה קורה איתו בלילה, ולא פחות חשוב לעזור לו להבין מה קורה. ממש להתעניין וכמו "לחקור" את הנושא, האם הוא מתעורר בעקבות חלום, האם הוא זוכר את שחלם, איך מרגיש כאשר מתעורר, האם זוכר רגש. כלומר לרדת לפרטי פרטים כדי להבין את המצב הזה ואת החוויה הנלווית, עד הסוף. זה בפני עצמו יכול להניב מידע חשוב, האם למשל מדובר בחרדות או אולי סוג של הפרעת שינה. אחרי שיהיה לך את כל המידע, תוכלי להבין יותר איזו מין התערבות נדרשת. את מוזמנת להתייעץ איתי שוב או להתייעץ עם רופא הילדים שלך. כל טוב, ירדן פרידון ברשף פסיכולוגיה קלינית וייעוץ ילדים מתבגרים ומבוגרים 0523873044

מנהל פורום פסיכולוגיית ילדים ומתבגרים